Van lead naar klant.

Weg met klassieke marketing campagnes

Start met inbound marketing

 

Cold calling, direct mails en schreeuwende advertenties: het zijn niet meer de meest geliefde marketing middelen om nieuwe klanten te werven. Ze worden als irritant en vervelend ervaren. En toch komt dit nog vaker voor dan je denkt. Dat kan anders en efficiënter. Potentiële klanten die jou uit eigen beweging opzoeken, dat is wat je wilt. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Met inbound marketing zet je jouw budget op een zo effectief mogelijke manier in door het aanbieden van relevante content en calls-to-action [CTA’s] op plaatsen waar je klanten die informatie zoeken.

Van leadgeneratie naar conversie

 

De grootste uitdaging is het genereren van online traffic en de conversie van leads naar klanten. Je wilt weten wie je klanten zijn, hoe je die kan bereiken, hoe je die voorziet van de juiste content en waar je die moet tonen. Bij inbound marketing draait het om het afstemmen van jouw marketinginspanningen op de verschillende fases van het beslissingsproces van je potentiële klant. De buyer journey van jouw potentiële klanten is nog steeds hetzelfde, maar door het slim aanbieden van kwalitatieve content vinden zij jou, in plaats van dat jij ze achterna hoeft te jagen. De antwoorden waar zij op dat moment behoefte aan hebben bied jij gericht aan. Door er ook nog betekenisvolle interacties aan te bieden wordt de stap van lead naar klant makkelijk gezet. Leadgeneratie wordt op deze manier een waardevolle investering.

Have-A-Nice-Day-entree.jpg

Inbound Marketing met HubSpot

 

Met behulp van specifieke inbound-methodologie, ontwikkeld door HubSpot, speel je in op de verschillende fases in de buyer journey van jouw potentiële klant.

De marketing suite van HubSpot biedt alles om je inbound marketing campagnes mee op te zetten, te onderhouden en te evalueren. De complete flow van lead naar klant wordt middels marketing automation volledig ondervangen. E-mailmarketing campagnes loslaten op je potentiële klanten wordt een eitje door het allesomvattende CRM, waarmee de brug tussen sales en marketing ook meteen wordt geslagen.

Aan de slag met inbound!

 

Wil je meer weten over inbound marketing en welke inbound strategie voor jou interessant kan zijn? Met een aantal strategische workshops krijg je meer inzicht in een goed contentplan, de benodigde CTA’s en de verdere opvolging daarvan. Wil je meer weten over hoe inbound marketing kan werken voor jouw bedrijf? Download hier de whitepaper. Of heb je interesse in een goed gesprek over inbound strategie? Neem dan contact met ons op of laat je gegevens achter en dan bellen wij jou.

 

 

Full Service Digital Agency

Klopt. Full service digital agency klinkt overdreven, maar zo noemen ze ons vaak. Voordeel is dat je ons alles kunt vragen en mag je rekenen op slimme antwoorden. 

 

Terug naar online marketing

Tick, tock, tick, tock..