Awesome branding, engaged customers

Branding

Succes met een sterk merk.

‘Let’s make something awesome!’ begint bij ons altijd met de discover fase. Daarin maken we je doelen, ambities en kansen en bedreigingen zo helder mogelijk, door kritische vragen te stellen tijdens inspirerende workshops.

Wil je als organisatie online succesvol zijn? Dan zul je een ijzersterke businesscase moeten hebben. En een krachtig en scherp gepositioneerd merk dat op basis van doordachte branding strategie uitgaat van de behoeften van je klant. Dan pas kan jouw gebruikerservaring echt ‘awesome’ worden.

Wat is een merk?

We zien maar al te vaak dat een of meer huisstijlrichtlijnen worden opgestuurd als we vragen of er een brand guide is. In onze ogen is een merk meer dan een logo. Het is hoe mensen jou ervaren en er met elkaar over praten. Tijdens elke fase van de customer journey en via elk touchpoint moet men dezelfde boodschap ervaren.

Tegelijkertijd is iedereen die met je merk in aanraking komt kritisch. Wat je zegt, toont en wie je belooft te zijn, moet dus niet alleen consistent zijn, maar ook waar.

Van why naar design principes.

Is een aanscherping van je merk nodig? Dan beginnen we te inventariseren wat er is. Vaak veel meer dan je denkt. We gebruiken daarvoor diverse modellen. Voor jouw Why-how-what gaan we met The Golden Circle van Simon Sinek aan de slag. We vullen samen jouw Brandkey in. We positioneren je in het concurrentieveld op basis van de archetypen van Jung (ook erg handig om de tone-of-voice goed te kunnen bepalen).

 

Dan werken we jouw merkarchitectuur uit volgens de uitgebalanceerde stappen van de dames van Wolf & Wilhelmine uit New York. Al die informatie leidt tot een mooi merkdoel met krachtige design principes.

Van why naar design principes.
beoordeling-design.jpg

Designprincipes.

Vanuit de merkinhoud omschrijven we welke typografie, kleurgebruik, tone-of-voice, vormtaal en beeldtaal nodig is. En hoe we online de interactie aangaan. Dit doen we op basis van 3 tot 5 designprincipes die we benoemen. Is het merk typisch Nederlands of heel multicultureel? Wil je een duurzame of juist heel commerciële uitstraling?

Form follows function.

Een merk moet inhoud hebben om visueel echt onderscheidend te kunnen zijn. Na de exercities die vooral op inhoud gericht zijn, gaan we uitwerken. Past het logo nog goed? Of moeten onze designers je huisstijl aanscherpen voor zowel offline als online doeleinden? De totaalbeleving maken we af door het nieuwe merk door te vertalen in al jouw marketing-uitingen.

Waarom al die moeite?

Waarom al die moeite?

Vaak vragen ondernemers en managers wat die merk-oefeningen en -uitkomsten toevoegen aan hun logo. Heel simpel. Jouw logo is niet langer een huisstijl. Maar jouw organisatie wordt een merk met een krachtig en aantrekkelijk verhaal. Voor je klanten, maar ook voor jouw contentmakers, designers en marketeers. Elke beslissing die je neemt neem je op basis van jouw vaste persona’s en je merk-richtlijnen. Je merk gaat leven, geeft je vertrouwen in presentaties en is het krachtige toetsmiddel om consistent te communiceren in alles wat je doet.

Resultaat.

We zien bij veel trajecten waarin we dit doen, dat alle communicatie onderdelen beter op elkaar afgestemd zijn. Er wordt opvallender, spannender en veel consistenter gecommuniceerd. Je gaat van een bedrijf waar je al jaren trots op bent, naar een merk wat bij je past en dat mensen aan jouw organisatie weet te binden. Die trots wordt voor iedereen voelbaar. Intern én extern. Dat wil je delen en dat zorgt dat jouw doelgroepen jouw merk in hun hart sluiten.

Resultaat.

Wil jij ook succes?

Een goed verhaal voegt beleving toe waardoor het beter blijft hangen. Neem contact met ons op. 

 

Michiel de Nijs

Michiel de Nijs

Creative Director / Strateeg

Full Service Digital Agency

Klopt. Full service digital agency klinkt overdreven, maar zo noemen ze ons vaak. Voordeel is dat je ons alles kunt vragen en mag je rekenen op slimme antwoorden.

 

Terug naar UX & visual design

Tick, tock, tick, tock..