Adverteren met 'Responsive banners'.

Tim Waijers - Nieuws - 01 aug 2016
Adverteren met 'Responsive banners'.

Effectief opvallen met je advertentie in Google door sluikende advertenties?

Google heeft misschien het antwoord gevonden op banner-blindheid. Google presenteert binnenkort “Responsive Ads for Display”, ofwel onzichtbare advertenties door deze gelijk te trekken met de lay-out van de website die de gebruiker op dat moment bezoekt.

 

De display advertentie wereld worstelt al langer met zaken zoals banner-blindheid (waarbij mensen je banner compleet negeren), lelijke banners (die een doorn in het oog zijn) en een steeds groter groeiend aandeel van internetgebruikers met een zogenoemde AdBlocker.

Daarnaast weet iedere online marketeer dat je bij het gebruik van banners veel bereik krijgt (impressies), maar niet zoveel interactie (klikken). Google lijkt hierop een antwoord te hebben gevonden door display advertenties in de stijl van de bezochte website te tonen.

Responsive Ads for Display

Bij “Responsive Ads for Display” kiest de adverteerder de afbeelding, het logo en de tekst. De website zorgt vervolgens voor de lay-out.

 

“Banner advertenties zijn vervelend, uitnodigend en inspirerend. De kwaliteit komt naar voren bij de juiste mix daarvan.”

 Tim Waijers 

 

Bijvoorbeeld, je bezoekt de website van La Trappe. De website bevat veelal wit en bruintinten in haar lay-out. Wanneer je op de website terecht komt verschijnt er advertentie van een wijnproeverij. Deze advertentie neemt geheel de lay-out van La Trappe over, waardoor het lijkt alsof de advertentie hoort bij de website van La Trappe. Door de overeenkomsten in stijl heeft de bezoeker van de website niet door dat de advertentie niet van La Trappe afkomstig is. Hierdoor heeft de bezoeker een sterkere drang om op jouw advertentie te klikken.

1.Veranderingen-Google-Adwords-responsive-ads.jpg (1)

Wat is het voordeel voor jou als adverteerder?

Advertenties liften op deze manier mee op de reputatie van de site waar ze vertoond worden en zullen hierdoor een hoger klikpercentage krijgen. Deze banners zullen meer kliks gaan genereren. Let wel op bij de plaatsingen van jouw banners op dit soort sites, ze moeten echt bij je boodschap, doelgroep of merk passen.

 

Marketing is a contest for peoples attention - Seth Godin, marketinggoeroe

 

Dit blog-artikel is nummer zes in onze reeks over de micro-moments die tijdens de Google Performance Summit werden besproken. Het is interessant om te volgen hoe Google deze nieuwe mogelijkheden gaat uitrollen, en wat de werkelijke prestaties van dit nieuwe advertentie formaat zullen zijn. Graag meer weten over het adverteren met banners? Neem dan contact op met Tim van ons online marketing team.

 

*Het is nog niet duidelijk wanneer de updates exact beschikbaar zijn voor adverteerders. De updates worden de komende maanden uitgerold.

Tick, tock, tick, tock..