Case: Paul Meijering Metalen wil de wereld veroveren.

Martijn Vervoordeldonk - Nieuws - 03 feb 2017
Case: Paul Meijering Metalen wil de wereld veroveren.

Bewust kiezen voor kwaliteit.

Een gedreven, zelfverzekerd en no-nonsense bedrijf, dat - naar eigen zeggen - een tikkeltje eigenzinnig is. Zo kun je Paul Meijering Metalen wellicht het beste omschrijven. We voelden dan ook direct een klik met deze Zaltbommelse onderneming, die wereldwijd buizen, flenzen en fittingen in roestvast staal en special alloys levert. Mede-eigenaar Conny Meijering, verantwoordelijk voor de marketing en P&O binnen het bedrijf, vertelt meer over onze samenwerking.

 

‘Wij willen een eigentijdse website met meer gebruikersgemak, een zelfverzekerde uitstraling en een beter relevant bereik’. Conny legde vorig jaar deze concrete vraag op ons bordje neer. Ze vertelt: ‘Onze vorige site was sterk verouderd; nog niet responsive en met een CMS zo traag als een Nokia 3310. Het uploaden van een bestand duurde zo lang, dat ik vaak maar even koffie ging halen.’ 

1.paul-meijering-magazijn.jpg

Betere leads

Ook qua design was de website toe aan een update. Ons designteam creëerde een stoer, strak en zakelijk ontwerp, waarmee in één keer raak werd geschoten. ‘Het Paul Meijering-gevoel wist Have A Nice Day goed te vertalen. Het design weerspiegelde de moderne uitstraling van ons bedrijf en de kwaliteit waar wij voor staan. Nu is dat direct helder richting klanten én sollicitanten.’ Een belangrijke doelstelling van de nieuwe site was om niet zozeer meer, maar vooral betere leads te verkrijgen. ‘Dagelijks stromen er tientallen offerte-aanvragen binnen. Daar zijn we uiteraard blij mee, maar dit vergt ook de nodige tijd en aandacht. Daarom vinden we het belangrijk om op voorhand de doelgroep te filteren, die bewust kiest voor kwaliteit en bereid is om daarvoor te betalen.’ 

Flens met stroop

Met ruim 11.000 buizen, platen en componenten in 8 verschillende kwaliteiten in het assortiment, was het creëren van overzicht op het nieuwe digitale platform eveneens een must. Het zeer uitgebreide productaanbod is door ons daarom teruggebracht naar een beperkt aantal categorieën. Daar ging de nodige research aan vooraf. Onze Internet Marketing Consultant Tim dacht aanvankelijk dat een flens alleen iets was, wat je kon eten met stroop. Inmiddels weet hij beter. Sterker nog: hij droomt regelmatig over flenzen, fittingen en buizen. ‘Het kost de meeste medewerkers enkele jaren om inzicht te krijgen in onze verschillende materialen, kwaliteiten en productstandaarden. Tim wist ons te verbazen door in een korte tijd de materie eigen te maken. Hij mag hier direct komen werken!’, lacht Conny. Tim, als je dit leest: wáág het niet om de benen te nemen!  

2.conny-meijering-quote.jpg

Roze wangetjes

Ook over de rest van ons team heeft Conny veel lof. ‘Bij Have A Nice Day hangt een positieve vibe; het hele team heeft echt zin om met je aan de slag te gaan. Medewerkers denken proactief mee, beschikken over veel vakkennis en een berg ervaring. En heel belangrijk: ze pikken zaken direct op. Als ik een vraag stel, krijg ik vrijwel meteen een terugkoppeling.’ Bloos bloos, daar krijgen we toch echt roze wangetjes van. Op onze beurt worden wij weer blij van een klant, die zeer gemotiveerd is om de eigen klanten nog beter te bedienen, kennis met ons deelt en zich openstelt voor onze expertise. Zo ontstaan échte partnerships.

Verhoogd gebruikersgemak

De reacties op het nieuwe platform zijn enthousiast, vertelt Conny trots. ‘Klanten reageren zeer positief op de frisse uitstraling en weten hun weg op deze site beter te vinden. Dat levert ons de nodige tijdwinst op.’ Om het klanten nóg makkelijker te maken introduceert Paul Meijering Metalen binnenkort een geïntegreerd klantenportaal. Conny legt uit: ‘Vaste relaties kunnen binnen een beveiligde omgeving hun eigen account beheren. Verkopers zetten in het webportaal standaard orders klaar, wat het bestelproces zowel voor klanten als verkopers vereenvoudigt. Daarnaast kunnen klanten in hun account onder meer de bestelgeschiedenis, certificeringen en facturen terugvinden. Dat betekent minder papierwerk en volle mappen; wel zo praktisch en duurzaam.’ Het gebruikersgemak is niet alleen aan de voorkant verhoogd, maar tot opluchting van Conny ook aan de achterkant. ‘Het Umbraco CMS is eenvoudig en snel te bedienen. Dat scheelt een hoop tijd, ergernis én kopjes koffie.’

3.Paulmeijering-nl-homepage.jpg

Wereld veroveren

Bekijk de website

Nu de site is opgeleverd, stopt de nauwe samenwerking niet. Wij helpen Paul Meijering Metalen de juiste doelgroep te bereiken via (inter)nationale online marketingcampagnes. Met afnemers in 55 landen én een site in 4 talen is dat best een klus. ‘Een geweldige website alleen is niet genoeg; je moet wel gevonden worden door een relevante doelgroep. Daarom ondersteunt Online Marketeer Nicole mij bij het inrichten van de Google AdWords-campagnes. Daarnaast springt Tim regelmatig in voor verdere SEO-optimalisatie. Zo weten potentiële klanten uit bijvoorbeeld Zweden, China of Brazilië de weg naar ons te vinden. Mede dankzij Have A Nice Day zijn wij er klaar voor om de wereld te veroveren!’

En met welk vraagstuk kunnen we jou enorm helpen?

Vertel ons wat je plannen zijn voor nu en over 3 jaar, en spar met ons how to get it done.

Challenge me!
Tick, tock, tick, tock..