Goede support is geen sluitpost, maar welkom!

Hans Bodde - People - 04 feb 2015
Goede support is geen sluitpost, maar welkom!

Welk pad je ook kiest of wat de inhoud van je vraag ook is: het eerste aanspreekpunt van de organisatie is bijna altijd de support afdeling. Daarom zien we support ook niet als sluitpost, maar juist als de plek waar je welkom bent om je vraag te stellen.

Als support coördinator bij Have A Nice Day zie ik het nog wel eens gebeuren en iedereen met een website kent dit:

Je hebt een fantastisch traject doorlopen met je webbureau. Inspirerende ideeën zijn besproken, zelfs een groot deel daarvan hebben jullie gerealiseerd. Het nieuwe platform staat en in de eerste weken word je overladen met complimenten over je mooie nieuwe website. En dan… dan is het terug naar de waan van de dag.

Niet stilstaan

Een website is geen statisch ding wat na oplevering de rest van de levensduur gewoon probleemloos doordraait. Vergelijk je website eens met een auto. Je moet tanken om te kunnen blijven rijden – net zoals dat je voor de website regelmatig teksten moet aanpassen en nieuwsberichten plaatst. Ook stuit je af en toe op kleine problemen. Een lamp gaat stuk, banden moeten vervangen worden en een keer door de wasstraat kan ook geen kwaad.

Voor een website werkt dit niet veel anders. Webtechniek blijft zich doorontwikkelen, maar je website blijft in de basis ongewijzigd. Daardoor kunnen soms ‘bugs’ ontstaan die door de webbouwer opgelost moeten worden. Dit is taak één van onze supportafdeling: voor jou klaar staan als dingen niet meer werken zoals ze zouden moeten werken. Wij zijn jouw pit-crew.

Doorontwikkelen

Een andere situatie kan zijn dat je op nieuwe ideeën komt voor je site. Dat kunnen kleine toevoegingen zijn of een volledig nieuwe look van je hele platform. Met al die ideeën ben je welkom bij support. Onze supporters adviseren je direct en bieden oplossingen voor je vraag. Snel en effectief schakelen is hiervoor belangrijk.

In andere gevallen koppelt de supporter een consultant of projectmanager aan jouw vraagstuk. In ieder geval zorgt de supporter ervoor dat jouw verzoek op een prettige, transparante manier wordt opgevangen en behandeld.

Service

Support is de plek waar je online succes wordt onderhouden. Dag na dag, maand na maand. Wij doen ons uiterste best om je vraag te begrijpen en voor jou de best mogelijke oplossing aan te dragen. Ook wanneer je dat niet direct verwacht. Waar mogelijk vanuit een pro-actieve houding. Want wij leveren niet alleen support, maar ook gewoon goede service.

 


Reageren? twitter: @hans_bodde

Tick, tock, tick, tock..