Haal jij al meer omzet uit Google Maps?

Nicole Vermulst - NiceToKnow - 12 jul 2016
Haal jij al meer omzet uit Google Maps?

Adverteren met 'promoted pins' in Google Maps.

Zichtbaarder zijn in Google Maps? In dit vijfde blog-artikel uit de Google micro-moment reeks wordt uitgelegd hoe je prominenter aanwezig kan zijn in Google Maps*. 'Spot on' adverteren zogezegd.

 

We zoeken steeds meer lokaal. Je zoekt bijvoorbeeld een koffiezaak of Thais restaurant in de buurt. Op dit moment kun je al (beperkt) adverteren in Google Maps. Dit wordt binnenkort uitgebreid. Zo kun je straks promoted pins gebruiken. Gebruikers zien deze betaalde pins op de route of in de buurt. Deze promoted pins gaan veel meer informatie geven dan alleen de locatie van je bedrijf.

1. Walgreens-promoted-pins-Google.png (1)

Locatie extensie

Promoted pins maken gebruik van locatie extensies. Je bedrijf wordt bijvoorbeeld met logo in Google Maps vertoond en springt er dus meer uit. Wanneer er op de promoted pin geklikt wordt kan er een kortingscoupon of product weergegeven worden.   

 

Door het gebruik van de vernieuwde locatie extensies kunnen adverteerders prominenter aanwezig zijn.

Praktijkvoorbeeld promoted pin

Je bent online op je mobiel in Kerkrade, en wilt met je gezin naar een dierentuin in de buurt. Wanneer je op je mobiel zoekt naar ‘dierentuin’ komt er een opvallende (paarse) pin tevoorschijn van GaiaZOO, de dierentuin die op dit moment bij jouw in de buurt ligt. Wanneer je op de pin klikt verschijnt er een beschrijving. Je kunt onder andere zien met hoeveel sterren de dierentuin beoordeeld is en op hoeveel meter afstand GaiaZOO zich bevindt. Naast deze informatie kan er extra informatie vermeld worden. Zo kan de adverteerder aangeven dat er een actie is voor bijvoorbeeld: kinderen onder de 6 jaar mogen voor 50% van de prijs naar binnen.

2. GaiaZOO-Promoted-Pin.jpg (1)

Voordelen van promoted pin

De nieuwe aanpassing brengt de zoekende consument meer in contact met de fysieke locatie. Het maakt het laagdrempeliger om langs te gaan bij winkel A omdat die bijvoorbeeld een aanbieding heeft ten opzichte van winkel B. Daarnaast ben je als bedrijf prominenter aanwezig op Google Maps.  

Dit blog-artikel is het vijfde artikel uit onze reeks over de micro-moments uit de Google Performance Summit. Graag meer weten over dit thema? Bekijk de video voor meer informatie over GPS en volg onze site en Facebookpagina voor meer interessante updates. 

 

* Het is nog niet duidelijk wanneer de updates exact beschikbaar zijn voor adverteerders. De updates worden de komende maanden uitgerold.

Tick, tock, tick, tock..