Hallo, ik ben Lycke

Linda Groothuijse - People - 05 apr 2018
Hallo, ik ben Lycke

Online content marketeer

Lycke Wiegerinck is onze nieuwe online content marketeer. Met haar copywriting skills creëert ze relevante content voor ons én onze klanten. Geen tuttige teksten, maar lekker los, edgy en uitdagend. Daarnaast weet ze alles over email & affiliate marketing, visuals en branding, spreekt Lycke vloeiend Portugees én brengt zij menig uur in de keuken door. Tijd voor een nadere kennismaking met deze frisse en talentvolle dame.

Welkom Lycke! Je beschikt over een veelzijdig cv.; je hebt onder meer Portugees gestudeerd, een aantal jaren op de School voor Journalistiek gezeten en een jaartje Kunstacademie gedaan. Hoe ben je uiteindelijk de online wereld ingerold?

 

‘Na mijn universitaire studie Taal & Cultuur ging ik aan de slag als intercedent; ik wilde mij rustig oriënteren op een volgende stap. Toen ik een leuke vacature voorbij zag komen van een klant, greep ik mijn kans. Zodoende ging ik tien jaar geleden aan de slag als account manager bij Zylom.nl, een aanbieder van online games. Sales bleek niet helemaal ‘mijn ding’ te zijn, maar het online gedeelte wel. Daar kon ik meer mijn visuele en tekstuele creativiteit in kwijt. Zodoende ging ik aan de slag als product manager bij actievandedag.be. Vervolgens mocht ik als affiliate specialist strategie en campagnes neerzetten voor schoenmerken als Manfield en Dolcis. Voor Invito schakelde ik over op emailmarketing, waar ik verantwoordelijk was voor alle CRM-activiteiten, email campagnes en trok ik ook leadgeneratieprojecten voor alle schoenmerken.’

Daarnaast heb je ook gewerkt als online marketing specialist voor het kledingmerk Humanoid; jouw kleding- en schoenenkasten zullen vast uitpuilen!

 

‘Dat kan ik niet ontkennen… Ik ben net verhuisd en bouw momenteel een grote inloopkast. Na een aantal jaar werken in de modebranche heb ik best wat kleding, schoenen en tassen verzameld. Maar ik heb inmiddels ook behoorlijk wat opgeruimd en veel gedoneerd aan de kledingbank.’

Dat begrijpen we! Maar vertel, hoe ben je nu eigenlijk bij Have A Nice Day terechtgekomen?

 

‘In mijn vorige baan was ik werkzaam voor New Heroes, een bedrijf dat gespecialiseerd is in online trainingen en hoofdsponsor van de Bossche basketballclub New Heroes. De naam Have A Nice Day had ik dan ook al eerder gehoord; jullie zijn immers lid van de businessclub en hebben hun site gebouwd. Toen ik op LinkedIn de oproep van senior online marketeer Frank voor een content marketeer zag, trok de vacature direct mijn aandacht. Het leek me een mooie uitdaging om eens vanuit de bureauzijde te werken. Nog voor ik mijn reactie kon verzenden, werd ik door Frank benaderd. Hij zag dat ik zijn oproep had bekeken en bezocht mijn LinkedIn-profiel. Zodoende werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Er was direct een klik met het team; de open cultuur en informele sfeer in combinatie met de nodige focus en een flinke dosis humor spraken mij aan. Mijn handtekening stond dan ook al snel onder het contract.’

Lycke.png

Wat ga je ons team brengen met jouw skills?

 

‘Als content marketeer kom ik het online marketing-team versterken. In deze nieuwe functie ga ik voornamelijk unieke content creëren en optimaliseren voor klanten, maak ik teksten zoekmachinevriendelijk en geef ik klanten advies over de juiste content strategie. Naast dat ik graag met taal speel, ben ik erg visueel ingesteld. Content is wellicht king, maar je hebt daarnaast een pakkend beeld nodig om de lezer te triggeren. Ik ga altijd voor het beste totaalplaatje. Ik verwacht dat storytelling en unieke gepersonaliseerde content steeds belangrijker worden. Er is al zoveel informatie te vinden, wees daar als klant een thought leader in en bied onderscheidende, persoonlijke en relevante content aan je bezoekers. Daarnaast denk ik dat video content een steeds grotere rol gaat spelen.’

Als men na het lezen van bovenstaande jouw visie op hun content strategie wil weten, hoe kan dat?

 

Heel simpel. Stuur me een mail of bel me. Dan maken we meteen een afspraak voor een eerste gesprek. En de eerste die mij benadert met een relevante vraag wacht een verrassing. 

En wat triggert jou zoal in de offline wereld?

 

‘Fijne mensen om me heen, die mij inspireren. Ik breng graag tijd door met mijn 4-jarige dochtertje Jamille, vrienden en familie. Een goed boek, museumbezoek of een avondje bingewatching vind ik ook heerlijk. En ik hou wel van een feestje op z’n tijd; ik ga graag gezellig borrelen met vrienden of bezoek een leuk festival waar ik lekker kan dansen tot in de late uurtjes.
Hoewel je het van een online expert wellicht niet verwacht, ben ik gek op papier. Met ‘ouderwetse’ kaartjes, brieven en snailmail maak je me ontzettend blij. Ik heb zelfs alleen een papieren agenda; een bulletjournal met versjes en mooie plaatjes en tekeningen. Daarnaast ben ik ook creatief in de keuken. Ik tover graag een heerlijke risotto voor mijn vrienden op tafel of verwen ze met een smeuïg bananenbrood of carrot cake met behulp van mijn KitchenAid, mijn beste keukenvriend. Taarten zijn mijn specialiteit. En dan het liefst van die stapeltaarten, waarbij ik helemaal los kan gaan op de versiering. Zo heb ik voor mijn broer en zijn vrouw een trouwtaart gemaakt met fruit en bloemen. Een hele eer!’

nakedcake.jpg

Dat schept wel hoge verwachtingen voor je verjaardagstraktatie Lycke!

 

‘Wat dacht je van een rood-wit-gele taart aangezien ik op 11 november jarig ben? Sinds ik tien jaar geleden in Den Bosch ben komen wonen, is mijn verjaardag nóg gezelliger. Al die Oeteldonkse vlaggen, carnavalsvierders en -clubjes maken deze dag extra feestelijk!’

Helaas is dat nog even wachten voor ons, maar voor die tijd zijn we heel graag het testpanel voor al je baksels. Heb je nog meer verborgen talenten?

 

‘Ik ben best muzikaal en heb in mijn middelbare schooltijd veel op de planken gestaan met toneel en gezongen in bandjes. Tegenwoordig zing ik vooral liedjes met mijn dochtertje en bedenk ik met haar hele voorstellingen. Dat zijn wellicht andere songs, maar dat is zeker net zo leuk!’

Met jouw zangtalent kan je onze collega Frans vast verblijden, hij zingt al jaren vrolijke wijsjes vanachter zijn bureau. Wat dachten jullie van een Spargo-nummertje samen?

 

Baby can't you see
I want to talk it over
Baby you and me
We'll find a four leaf clover…

 

‘Haha, wie weet….!’

 

We kunnen niet wachten! @Lizette, regel jij de karaoke-machine, bitterballen en voldoende drank om de kelen te smeren?

 

Tick, tock, tick, tock..