Hallo ik ben Milou, de nieuwe project manager.

Lycke Wiegerinck - People - 26 okt 2018
Hallo ik ben Milou, de nieuwe project manager.

Onze nieuwe Project Manager, aka chef agenda, is hier in september begonnen. Milou Kloks (33) heeft twee kinderen: Ties (2) en Pien (5 maanden). Ze woont samen met Jeroen aan de rand van het centrum in Den Bosch. Plannen is uiteraard haar grote hobby.

Vertel Milou, hoe ben je bij Have A Nice Day terecht gekomen?

“Tijdens mijn verlof zag ik de vacature voor project manager bij Have A Nice Day en dacht yes! Ik heb gemaild met een website over mezelf en kon vrijwel meteen de dag erna op gesprek komen. Twee weken daarna heb ik nog een keer een gesprek gehad en toen was ik aangenomen.

Het ging zo snel! Ik was zelfs bang dat ze toch nog af zouden bellen. Dit was namelijk het ideale scenario dus het was allemaal zo perfect! Ik heb heel de zomer vrij gehad, lekker met verlof en mijn kinderen samen. Vervolgens ben ik in september begonnen en het bevalt zo goed. Helemaal zoals ik bedacht had. Haha, project manager he…”

Nu zo’n 2 maanden werkzaam hier. Hoe bevalt het?

“Ik ben echt heel blij. Ik zit voor m’n gevoel echt op mijn plek, dus dat is heel fijn. Ik kan nu naar m’n werk fietsen, doe wat ik het liefste doe en heb superleuke collega’s. Hoe fijn is dat!”

 

Wanneer ben jij op je best?

“Als ik het lekker druk heb, dan ben ik het meest efficiënt en krijg ik veel gedaan. Voor diverse klanten, verschillende trajecten begeleiden. Dan sta ik echt in mijn kracht. Dit plannen, die nog even mailen, daar achteraan, tak tak tak, in hoog tempo. Dat vind ik lekker werken.”

Ok, dus we kunnen bij jou alles over de schutting gooien?

“Dan ben ik wel op m’n best ja. Hiervoor was ik ook account/project manager. De schakel zijn tussen de klant en het interne team en zorgen dat alles voor iedereen duidelijk is door heldere communicatie, daar ga ik voor. En daarnaast kijken waar we de klant nog meer bij kunnen helpen als we iets opgeleverd hebben, want daarna stopt het natuurlijk niet.

Plannen en regelen is helemaal mijn ding. Thuis ben ik ook chef agenda. Van ons twee ben ik wel de grootste planner. Misschien is dat ook wel een vrouwending. Hop, hop, hop, alles op tijd en volgens plan. Maar ik kan ook wel de boel de boel laten hoor. Dagen waarop ik denk, joh wat maakt het uit.”

Wat vind je nog meer leuk naast projecten managen?

“Hockey! Dat doe ik al sinds m’n jeugd en daar heb ik ook mijn man leren kennen. Na mijn studie Media & Entertainment Management in Breda heb ik nog een master Communicatiewetenschappen afgerond in Amsterdam. Daar heb ik een aantal jaar gewoond en gewerkt, maar ik kwam elk weekend terug naar Brabant voor het hockey. Al mijn vrienden zitten hier, dus uiteindelijk ben ik ook weer in Den Bosch gaan wonen. Nu speel ik, in plaats van op zondag, elke dinsdagavond een wedstrijd. Het is een beetje 30+ moederhockey, maar wel fanatiek!

Ook hou ik van uitgebreid koken, alhoewel daar doordeweeks weinig van terecht komt. Dan moet het simpel en snel klaar zijn. Ik sla voor inspiratie de Allerhande open of gebruik een recept van Chicks Love Food. Ingewikkelde dingen bewaar ik voor in het weekend. Gezellig eten met vrienden vind ik erg leuk. Om vervolgens daarna nog een borrel in de stad te doen. Je kan mij eigenlijk overal waar plek op het terras is vinden. Of voor een lekker ontbijtje bij Buurt.”  

Wat ga je ons brengen, behalve een gevulde koelkast? ;)

“Structuur en planning! Mijn grootste uitdaging is dat iedereen binnen de uren blijft in een project. Ook ben ik van de duidelijke afspraken maken, met klanten en collega’s. Doorvragen en niet iets aannemen. Dat zorgt voor minder misverstanden. Het werken met scrum wil ik graag leren. Daar wil ik meer van weten en vind ik super interessant. Ik zie bij mijn andere collega’s hier dat scrum, voor grote projecten, echt de juiste manier van werken is. Je kunt snel inspelen op veranderingen en dat is heel belangrijk voor een goede afwikkeling van een project.  

 

Wat ik hier bij Have A Nice Day heel tof vind, is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen successen. Mij wordt niet verteld hoe je iets moet doen. Als ik verandering wil, dan kan ik dat gewoon zelf regelen. We zijn namelijk met z’n allen verantwoordelijk voor het resultaat en dat ik die ruimte krijg is heel fijn.”

Team PM

Wil je weten over hoe wij (scrummend) jouw nieuwe website kunnen opleveren? Of meer uit je online marketing campagnes en content halen? Neem dan contact met ons op! 



Robbert Morsink

Robbert Morsink

Lead Project Manager

Anouk van der Burgt

Anouk van der Burgt

Project Manager

Milou Kloks

Milou Kloks

Project manager

Tick, tock, tick, tock..