Hi, ik ben Tomas, nice to meet you!

Martijn Vervoordeldonk - People - 08 jun 2016
Hi, ik ben Tomas, nice to meet you!

Nice to meet you!

Tomas Dankers is geen onbekend gezicht voor Have A Nice Day. In het verleden heeft hij ook al bij een van de voorlopers van ons huidige bedrijf gewerkt; Tribal Internet Marketing. Tijdens zijn carrière heeft Tomas flink wat ervaring opgedaan aan klantzijde en bij digital agencies als Jungle Minds en We Are Blossom. Wij ontvangen een senior consultant van dit kaliber natuurlijk met open armen!

Wat heb je in het verleden gedaan?

“Ik ben in het vak gerold na mijn opleiding Communicatiestudies aan de Universiteit van Utrecht. Daarna heb ik bij grote en kleine bedrijven gewerkt in verschillende branches zoals bijvoorbeeld FMCG, automotive en energie. Zo heb ik de eerste drie jaar van mijn carrière met veel plezier gewerkt bij Essent. Hier kwam ik in aanraking met het vakgebied usability. Dat vond ik zo boeiend, dat ik de postacademische opleiding Usability Design ben gaan volgen in Leuven. Hier heb ik echt user centered leren te denken, iets wat ik altijd ben blijven doen in mijn carrière. De rol van de eindgebruiker is en blijft een hele belangrijke!” 

“Na mijn periode bij Essent, stapte ik over naar de bureaukant. Na vier jaar voor talloze klanten te hebben gewerkt bij diverse bureaus, ging ik als online marketeer aan de slag voor Toyota Nederland bij de Nederlandse importeur Louwman & Parqui. De implementatie van het huidige Toyota.nl en het daaropvolgende redesign van de 130 Toyota dealerwebsites was daar mijn grootste project. 

 

“Ik ben iemand die het liefst snel vooruitgang boekt,

met digitale vakidioten om me heen.” 

En toen terug naar je oude liefde?

“Inderdaad. Na het Toyota project besloot ik terug te gaan naar mijn oude liefde: Essent. Totaal anders dan de dynamiek waaraan ik inmiddels aan gewend was geraakt bij kleinere organisaties. Die snelheid en wendbaarheid bleek ik toch teveel te missen. Ik ben iemand die graag snel vooruitgang boekt met de digitale vakidioten om me heen. Bij Have A Nice Day lukt dat. Bovendien kan ik hier met enthousiaste teams aan verschillende projecten werken; dat geeft me extra energie.” 

Je houd dus wel van afwisseling?

“Het mooie van zulke carrièrekeuzes vind ik, dat je bij elk bedrijf een andere focus ervaart. Binnen grote bedrijven kun je de focus leggen op één merk of product. Bij bureau’s ligt je focus vrijwel altijd bij meerdere klanten. Het interessante hieraan is voor mij de afwisseling van verschillende projecten, wat ervoor zorgt dat er altijd iets te doen is. Om deze reden werk ik nu bij Have A Nice Day.”

 

“Na het werken bij een grote corporate organisatie verlangde ik weer naar de dynamiek van een bureau” 

Waar ben je nu vooral mee bezig?

“Op het moment ben ik voornamelijk actief als e-consultant voor het CadacStore project. Dit betekent dat ik het project begeleid als scrum master, maar me ook strategisch/inhoudelijk bezig houdt met de ontwikkeling vanuit het perspectief van onze klant. Ik werk voor CadacStore onder andere met collega senior consultant Matthijs Verberkmoes. Hij houdt zich voornamelijk bezig met de overkoepelende (bedrijfs)strategie van het CadacStore project. Ik zorg er vervolgens voor dat alles strak volgens plan verloopt, we werken er namelijk met een flink team aan. Ik werk met enthousiasme aan dit project, want Cadac is een klant met visie en de CadacStore een mooi en baanbrekend project, waar ik helemaal achter sta.” 

2. Tomas.jpg (1)

Hoe ben je bij Have A Nice Day terechtgekomen?

“In 2010 en 2011 werkte ik als usability consultant op de internetmarketing afdeling van Tribal. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om bij Tribal te vertrekken om te gaan werken in Amsterdam. Daar kwam ik er achter dat dit niet volledig bij me paste. Ik ging toentertijd net samenwonen in Den Bosch en zocht een nuchterder werkgever, dichter bij huis. Zo ben ik bij social bureau We Are Blossom terechtgekomen. Al die tijd ben ik regelmatig een kopje koffie gaan drinken met Joris van Ekert (onze creative director, red.). Op die manier was ik goed op de hoogte van wat er speelde bij Have A Nice Day en hij van mijn ontwikkelingen. Dit heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik terecht ben gekomen bij het leukste bureau van ‘s-Hertogenbosch.

 

“In Amsterdam voelde ik mij niet volledig op mijn plaats. Een echte Brabander moet je niet weghalen uit zijn geliefde omgeving. De Brabantse nuchterheid is goed te voelen binnen Have A Nice Day. Hier voel ik mij thuis” 

Wat vind je sterk aan Have A Nice Day?

“Waar ik bewondering voor heb, is dat Have A Nice Day klantgericht én ‘data driven’ denkt. Verder leveren we niet zomaar iets af aan klanten, maar zorgen weer voor dat er een supportafdeling beschikbaar is voor nazorg bij de klant. Deze eigenschappen vind ik erg sterk. Ik denk dat dit er mede voor zorgt dat klanten Have A Nice Day zien als een partner. Je merkt op kantoor dat de relatie met de klant constant aanwezig is. Hierdoor is het engagement tussen klant en bureau hoog, dat ervaar ik zelf als prettig. Je voelt je samen verantwoordelijk voor het eindresultaat.” 

Wat denk je zelf toe te voegen aan Have A Nice Day?

“Dat is een goede vraag, daar moet ik even over nadenken.
Mijn focus ligt ‘van huis uit’ bij UX, usability en de ontwikkeling van websites. Verder beschik ik over een breed blikveld op het digitale landschap en mede door user centered te denken kan ik mij goed verplaatsen in een doelgroep. Ik zal altijd nadenken over de tevredenheid van een gebruiker tijdens zijn (digitale) klantreis. Have A Nice Day start projecten vaak met het uitwerken van de Customer Journey. Ik hoop inzichten vanuit mijn eigen ervaringen toe te voegen aan deze customer journey trajecten. En natuurlijk de verdere ontwikkeling van de digitale producten die hier uit voortkomen. 

3. Tomas.jpg (1)

Welke trend houdt jou bezig?

“Digital denken en doen. Dit is natuurlijk geen trend, want iedereen weet ondertussen wel wàt online is en dàt het belangrijk is. Ook de grote corporates ervaren deze ‘online urgentie’. Ons vakgebied is daarom belangrijker én volwassener dan ooit. Zelf denk ik dat het daardoor nog belangrijker is om als bedrijf samen te werken met een online bureau zoals Have A Nice Day. Veel bedrijven hebben op dit moment hun eigen afdeling als het gaat om (online)marketing en communicatie, maar de collaboratie tussen beide partijen kan juist voor die acceleratie zorgen die nu nodig is. Mijn ervaring bij corporates is dat deze bedrijven moeite hebben snelheid te pakken én te houden. Een samenwerkingsverband met een online bureau biedt vaak een continue versnelling, verruimende blik en frisse ideeën.” 

Wat doe je in je vrije tijd?

“In mijn vrije tijd loop ik hard. Niet op beton of asfalt, daar vind ik niks aan. Trailrunning, zo midden door de bossen heen, dat vind ik leuk. Verder heb ik de komende maanden niet veel vrije tijd meer over. Ik word namelijk vader van een meisje, dus dit gaat mijn tweede hobby worden. Mijn vriendin en ik tellen nu al echt af, per half augustus is het zo ver, we kunnen niet wachten!” 

 

Wij hopen voor Tomas dat alles goed gaat tijdens de bevalling en verwachten snel beschuit met roze muisjes op kantoor. 

Tick, tock, tick, tock..