Hoe bereik je de juiste doelgroep in het zoeknetwerk?

Nicole Vermulst - NiceToKnow - 06 jun 2016
Hoe bereik je de juiste doelgroep in het zoeknetwerk?

Zo bereik je de juiste doelgroep in het zoeknetwerk.

Terwijl je wacht op het station, zoek je nieuwe sneakers voor de zomer. Elke dag beleef je misschien wel 1000 van dit soort ‘micro-moments’. Hoe zorg je er als merk voor dat je de juiste advertentietekst vertoont met jouw populairste sneakers? Google heeft nieuwe mogelijkheden aangekondigd* om nog beter de juiste advertentietekst, op het juiste moment aan de juiste doelgroep te vertonen.

 

Dit is het 3e blog over de laatste Google Adwords vernieuwingen. In dit deel lees je meer over het bereiken van je doelgroep met de nieuwe targeting mogelijkheden in het zoeknetwerk van Google Adwords.

Nieuwe targeting mogelijkheden in het zoeknetwerk

Het is al jaren mogelijk advertenties te tonen aan bezoekers die eerder je website hebben bezocht. We verzamelen bezoekersgegevens in een remarketinglijst en volgen de bezoeker op andere plekken met banners. Maar bedenk de nieuwe bereikmogelijkheden als we hierin een stap verder gaan? Als je bijvoorbeeld je advertentietekst kunt tonen aan iemand die eerder op zoek is geweest naar die nieuwe sneakers, die nog nooit op jullie website is geweest. Of als je een advertentietekst kunt laten zien aan iemand die op de website van de concurrent is geweest maar nog niet op jouw website.

1.bereik-jouw-doelgroep.jpg (1)

Similar audiences for search

Met 'similar audiences for search', ofwel vergelijkbare doelgroepen, bereik je mensen die nog niet bekend zijn met je product of merk. Deze mensen hebben dezelfde karakteristieken als de mensen in de remarketinglijst. Google geeft aan dat het targeten op basis van similar audiences in het zoeknetwerk mogelijk gaat zijn. 

 

“Bereik mensen die eerder gezocht hebben naar relevante zoekwoorden, maar niet eerder op jouw website zijn geweest”.

Demographic for search ads

Naast het targeten van similar audiences komt er een mogelijkheid om mensen te bereiken op basis van demografische gegevens zoals geslacht en leeftijd. De nieuwe Google Adwords update 'demographic for search ads' stelt je als adverteerder in staat een nog specifiekere doelgroep te bereiken als er een zoekopdracht uitgevoerd wordt. 

 

“Zorg ervoor dat je de juiste persoon met het juiste bericht kan voorzien. Wanneer je als man naar ‘schoenen kopen’ zoekt, kun je als adverteerder alleen heren schoenen laten zien”.

 

Dit blog-artikel is het derde artikel uit onze reeks over de Google Performance Summit. Graag meer weten over dit thema? Bekijk de video voor meer informatie over GPS en volg onze site en Facebookpagina voor meer interessante updates. 

 

Wil je gebruik maken van de nieuwe tracering mogelijkheden in het Google zoeknetwerk? Voor een uitgebreide uitleg over dit thema en de andere thema’s uit de micro-moment reeks neem je contact op met Nicole Vermulst.

 

Tick, tock, tick, tock..