Ik ben Michiel, creator, nice to meet you!

Michiel de Nijs - People - 03 jun 2014
Ik ben Michiel, creator, nice to meet you!

Nice to meet you.

Michiel de Nijs (37) is voor Have A Nice Day geen onbekende. Deze Bosschenaar, in Vught woonachtig, werkte eerder al voor ons en met ons. Nu hij start in de functie van creatief directeur hebben we hem helemaal voor onszelf. We zijn blij met zijn komst.

De kracht van communicatie: abstract denken, concreet maken

Van (vaak) vage strategieën, heldere en creatieve communicatie-uitingen maken, daar zit zijn kracht. “De beste communicatie-ideeën ontstaan vanuit de essentie van een merk. Die basis is altijd het vertrekpunt, ook al worden we later ingeschakeld.”

 

Zijn oplossingen zijn creatief, helder, stijlvast, strak en consequent. Dit combineert hij met een klantgerichte benadering, waarbij hij in de belevingswereld van zijn gesprekspartner duikt. ”Ik denk graag met de klant mee op abstract niveau om het vervolgens lekker concreet te vertalen in krachtige communicatie.”

Achtergrond

Dertien jaar lang heeft Michiel bij zijn vorige werkgever als creative director organisaties geholpen bij het verwezenlijken van hun doelen met betrekking tot communicatie. Zijn klanten waren retailers, mkb-ers, maar hij werkte ook aan interne communicatie voor grote organisaties (Jumbo Supermarkten, Mars Nederland) en voor overheid en non-profit organisaties. Daarbij begeleidde hij herpositioneringen, nam deel aan brandteams en ontwikkelde talloze communicatieconcepten en campagnes.

 

Vanaf zijn tiende is hij bevriend met één van onze partners, Martijn Vervoordeldonk. Michiel: “Al jaren sparren we samen en volgen elkaar vanaf de zijlijn. Een samenwerking was eigenlijk onvermijdelijk, nu is de tijd rijp om samen onze ambities te verwezenlijken.”

Wat is jouw toegevoegde waarde voor het team en onze klanten?

Met zijn overstap van de reclamewereld naar online marketing, kan Michiel ons veel bieden. Hij is een allrounder op het gebied van reclame, strategie en communicatie. Have A Nice Day integreert hiermee de wereld van reclame met die van online marketing. 

 

“Als creatief eindverantwoordelijke wil ik creatieve ideeën belonen. Het doel is om het oorspronkelijke idee zo strak en zo krachtig mogelijk door te ontwikkelen tot een succesvolle marketingstrategie of campagne. Ik wil de projectteams gave, nieuwe dingen laten maken. Mooier nog, dan we zelf vooraf hadden gedacht.”

Wat spreekt jou zo aan bij Have A Nice Day?

Met de keus voor Have A Nice Day stapt Michiel naar eigen zeggen in een rijdende trein. “Het sprankelt hier. Er gebeurt van alles in en om Have A Nice Day: freelancers, startups en een smeltkroes van studenten en professionals (o.a. via De Jamfabriek).”

Ben je ook nog wel eens offline? Waar houd je je dan zoal mee bezig?

Michiel is vaak online, heel vaak. Hij leest blogs, volgt interessante mensen en noemt zichzelf een media-junkie. Zijn werk is zijn passie, maar ook zijn twee jonge zoons geeft hij graag alle aandacht. Hockey en golf zijn de sporten die hij beoefent, al staat dat laatste al een tijd op een heel laag pitje.

 

Meer weten over wat Michiel bij ons gaat doen? Houd de updates op de website in de gaten!

Tick, tock, tick, tock..