Lunch & Learn: inbound marketing.

Lycke Wiegerinck - NiceToKnow - 19 apr 2018
Lunch & Learn: inbound marketing.
Een interactieve sessie over Inbound Marketing.

Een interactieve sessie over Inbound Marketing.

Het is 12:00 uur: lunchtijd! De bar in ons kantoor stroomt vol met enthousiaste klanten en leads die voor onze Lunch & Learn sessie komen. Onder het genot van een lekkere lunch en verse koffie vertelt één van onze specialisten over een relevant marketing onderwerp. Waar het deze keer over gaat? Inbound Marketing! Herman Maes, Senior Marketing Technologist bij Intracto, vertelt alles over de eindeloze mogelijkheden die je met Hubspot kan creëren. Potentiële klanten die jou uit eigen beweging opzoeken, dat is wat je wilt. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Met inbound marketing zet je jouw budget op een zo effectief mogelijke manier in door het aanbieden van relevante content en calls-to-action [CTA’s] op plaatsen waar je klanten die informatie zoeken. Je begeleidt en beïnvloed de customer journey dus op alle mogelijke touchpoints. Via een tool zoals Hubspot is dit zeer eenvoudig in te richten en te analyseren.

Een optimale klantreis.

 

“Een website maken met 10.000 pageviews per dag is niet zo moeilijk. Een website maken met 10.000 pageviews per dag van de juiste doelgroep is veel moeilijker”, aldus Herman Maes, onze Vlaamse collega. En dat is precies waar het om draait tijdens deze Lunch & Learn sessie. Want hoe en waar bereik je de juiste doelgroep? Op wat voor manier kan je de waarde aan je bezoekers geven in ruil voor klantinformatie?

 

Klanten zoals de Baderie, Blueriq en Alphabet en wellicht toekomstige klanten zoals Koninklijke Horeca Nederland en Zonnelux Raamdecoratie geven aan zoveel mogelijk rendement te willen halen uit de klantreis. Zo zit ieder aan tafel met zijn eigen redenen: Hoe werkt marketing automation nou eigenlijk? Hoe doen anderen het? Hoe volg ik mijn leads en hoe krijg ik al mijn data centraal en inzichtelijk? Wat zijn tips & tricks voor een zo hoog mogelijke ROI?

Waardevolle leadgeneratie.

Er worden verschillende cases getoond. Website met voorbeelden hoe marketing automation is ingebouwd. Met daarbij natuurlijk alle ruimte voor vragen en opmerkingen. Herman laat zien hoe we alles te weten komen over de bezoeker en hoe we ze vervolgens kunnen benaderen op een persoonlijke wijze! Dat is de kunst, persoonlijke benadering. Waarde creëren voor je leadgeneratie.

Het begrip Inbound Marketing is uitgevonden door Hubspot. Een tool waarmee je marketing automation flows kan inrichten, maar eigenlijk kan het veel meer. Waar het om gaat is dat je met 1 systeem al je marketing data kan opslaan, beheren, inzien en vervolgens je klanten en leads kan beïnvloeden. Je krijgt antwoord op vragen als: wie heeft mijn website bezocht, welke leads zijn daaruit voortgekomen, welke pagina’s zijn er bekeken, waar zijn ze afgehaakt, welke stappen zijn doorlopen? Met Hubspot kan je zelfs tot op persoonsniveau analyseren hoe je content flows in elkaar steken en dus bepalen of die renderend zijn of niet. Iets wat je met Google Analytics niet kan. Leadgeneratie wordt zo heel inzichtelijk en meetbaar!

Waardevolle leadgeneratie.

Integratie met je CMS is heel bepalend voor succes.

Het is belangrijk om te onderzoeken wat de beste fit is voor een marketing automation systeem. Naast Hubspot bestaan er nog allerlei andere tools waar je een goede inbound marketing strategie mee kan oprichten.

“Een workflow bouwen is easy. Het gaat om de strategie erachter. Hoe ga je het inzetten? Welke doelgroepen eerst? En wie zijn je persona’s eigenlijk? Welke doelstellingen heb je? Vergeet je content niet. We horen vaak: ik wil hubspot graag gebruiken. Maar vergeet je e-mails niet, je whitepapers, je landingspagina’s etc. Daarmee valt of staat je marketing automation succes”, aldus Herman. Hier kan Have A Nice Day je mee helpen. Samen kijken we naar de kansen die er liggen en hoe je het optimaal kan inrichten.

Met veel nieuwe inzichten én met een goedgevulde maag komt de inspirerende sessie tot een eind. Aansluitend aan de Lunch & Learn zijn er nog een aantal 1-op-1 sessies met klanten om specifiek de voor hen geldende mogelijkheden te bespreken. Want nu het ijzer heet is…

 

Wil je ook graag je vakinhoudelijke kennis uitbreiden en inspiratie opdoen? Meld je dan aan en blijf op de hoogte over komende Lunch & Learn sessies! Neem contact op met Sander Kouwenberg, onze business developer. 

Sander Kouwenberg

Sander Kouwenberg

Business Developer

Tick, tock, tick, tock..