Meer resultaat halen uit je Belgische Google AdWords campagnes?

Theo Andela - NiceToKnow - 05 jun 2018
Meer resultaat halen uit je Belgische Google AdWords campagnes?

Online adverteren in België vereist een andere aanpak dan hier!

Ben je online actief op de Belgische e-commerce markt maar zijn de resultaten niet naar wens? Je wil meer groei uit je lopende of nieuwe Belgische Google AdWords (SEA) campagnes maar je weet niet meer hoe? Laat onze Belgische SEA specialisten dan eens ‘aan de knoppen draaien’. Zij kunnen net dat verschil maken om aantallen procenten groei te realiseren. 

De cultuur- en taalverschillen tussen Nederland en België (Vlaanderen en uiteraard Wallonië) zijn enorm. Dit heeft uiteraard ook veel invloed op je Belgische SEA campagnes (AdWords, Shopping, Display, Retargeting). Daarom kun je hiervoor het beste Belgische online marketeers inschakelen die alle lokale online kennis hebben en de Vlaamse en/of Waalse (Franse) taal spreken en schrijven.

Online aan de slag in België

Nu ook Belgische online marketeers.

Dankzij de overname door Intracto, het grootste zelfstandige digital agency van België, is Have A Nice Day sinds november 2017 maar liefst 130 Belgische digital collega experts rijker. Hiervan zijn ca. 40 online marketeers actief binnen alle digital disciplines zoals SEA / SEO content & technisch. Hierdoor kunnen we onze Nederlandse klanten ook alle Belgische digital expertise bieden om ook daar groei te realiseren.

 

Voordelen beheer SEA campagnes door Belgische SEA experts:

  

  • Bekend met cultuurverschil wat direct meegenomen wordt in je Belgische SEA campagnes
  • Veel ervaring Vervlaamsen van Nederlandse SEA accounts
  • Specifieke kennis over zoek- en surfgedrag in België
  • Gebruiken de correcte 'tone of voice' in alle uitingen, dus geen Hollandse schreeuwerige actietaal
  • Voegen typisch Vlaamse / Waalse keywords toe waarbij er ook veel synoniemen bestaan
  • Wijzigen tekstadvertenties & sitelinks in meer Vlaamse / Waalse bewoordingen
Of je worst lust?
Een aantal voorbeeld verschillen in tekst & banner advertenties.

Of je worst lust?

 

Excuseer, maar ik versta u niet. In België kom je vaak niet weg met begrippen die in het Nederlands doodnormaal zijn. Met typisch Nederlandse zinnen val je in België al gauw door het mandje, of zeg maar de mand. Het gebruik van verkleinwoorden in België komt alleen voor als spreektaal en dus niet op schrift, laat staan in je communicatie naar klanten toe. Kleine nuanceverschillen kom je tegen in je dagelijkse marketingboodschappen waarmee je de consument probeert te verleiden of te informeren. Gratis bezorging kennen ze daar bijvoorbeeld niet. Wel gratis levering. En heb je een lekkere actieprijs? Gooi je van/voor slogan dan ook maar overboord, maar gebruik het woord ‘aan’.  

Heb je al bestaande AdWords campagnes draaien?

Laat ons dan eerst een audit doen zodat je ziet waar de quick-wins liggen. De audit houdt in dat één van onze, uiteraard Belgische, online marketeers o.a. kijkt naar de volgende zaken:

 

  • Accountstructuur
  • Campagne instellingen (Geografische targeting, Taal targeting, Biedingstrategie, Demografische targeting, RLSA (Remarketing Lists for Search), Budgetinstellingen, Advertentieplanning)
  • Ad groups
  • Keywords & Advertenties; ook aanbevelingen op vlak van Belgische copy van de keywords en tekstadvertenties. Missen er nog relevante Vlaamstalige / Waalse keywords en zijn de huidige wel goed genoeg? Zijn de tekstadvertenties wel in de Vlaamse / Waalse correcte taal? Bestaande (uitgesloten) keywords en ontbrekende keywords voor de Belgische markt
  • Extenties
  • Display campagnes (tekst, banners, Gmail)
  • Shopping Campagnes (Shopping Biedingstrategie, Biedingen differentiëren op basis van doelgroepen, Veilingstatistieken)

Al tegen een geringe investering kunnen onze Belgische SEA specialisten, voor je nieuwe of bestaande Belgische SEA campagnes, het volgende uitvoeren:

 

  • Uitgebreide audit, setup of optimalisatie, advies adspend (1 malig)
  • Het maandelijkse beheer / optimalisatie voor het maximale rendement

Wie gingen u voor?

Veel Nederlandse bedrijven zoals Beter Bed, Goossens Wonen & Slapen en autoverhuurder Alamo gingen u voor en boekten direct succes op het Belgische web, met een vlotte return-on-investment als prettig vooruitzicht!

Aan de slag.

Aan de slag.

Mocht je hier verder over willen praten neem dan contact op met Theo Andela: +31 682 97 57 71 of per mail.  Hij is ruim 2 jaar actief bij de Intracto Groep (Intracto digital agency / Have A Nice Day) als Relatiemanager Internationaal. Zijn missie: de internationale e-business van bestaande en nieuwe klanten laten groeien. In België & Nederland maar ook in andere landen zoals Frankrijk & Duitsland.

 

 

Veel meer hierover lees je in de gratis whitepaper "Online aan de slag in België"
Tick, tock, tick, tock..