Nieuwe biedopties voor betaald adverteren.

Ward van den Heuvel - NiceToKnow - 16 jun 2016
Nieuwe biedopties voor betaald adverteren.

Verbeter het rendement op je Adwords investering, speel beter in op je doelgroep.

Na het vorige blog over het bereiken van de gewenste doelgroep, gaan we het nu hebben over de nieuwe biedopties die beschikbaar zijn binnen Google Adwords. Lees meer over deze update in onze vierde blog binnen de reeks over de micro-moments binnen Google Adwords.

Bodaanpassingen binnen Google Adwords

Een bodaanpassing is een procentuele verhoging of verlaging van de biedingen in je Adwords campagne. Door bodaanpassingen uit te voeren, kun je ervoor zorgen dat advertenties vaker of minder vaak worden weergegeven op basis van waar, wanneer en hoe mensen zoeken.

Wat verandert er zoal?

In het verleden was het alleen mogelijk om bodaanpassingen voor mobiele devices te doen van -100% tot +300%. Je kon je dus focussen op mobiel adverteren, of juist niet. Recentelijk is dit verandert. Het is nu mogelijk om individuele bodaanpassingen per device uit te voeren via Google Adwords. Dit houdt in dat er voor zowel mobiel, desktop en zelfs op tablet een optie is om bodaanpassingen te doen. De standaarden van -100% tot +300% zijn veranderd in -100% tot +900%. De reden hiervoor is een betere focus op de doelgroep die je wilt bereiken als adverteerder. 

bodaanpassingen-per-apparaat-thumb.jpg

Een voorbeeld: Als lunchroom in Den Bosch wil je bovenaan de zoekresultaten staan wanneer een mobiele gebruiker zoekt op 'lunchen in Den Bosch'.

Bijna niemand zal met zijn tablet in de stad zoeken naar een lunchroom, dus je vind tablet als device minder interessant en daarom wil je niet bovenaan staan in de zoekresultaten bij tabletgebruikers. Als lunchroomhouder zet je tablet bij de biedopties op -100% en mobiel op +900%.

 

It takes months to find a customer and only seconds to lose one.

Catherine DeVrye

 

Wat betekent dit voor adverteerders?

Adverteerders kunnen biedingen aanpassen op basis van de prestaties van hun advertenties. Op deze manier kunnen ze het rendement op investering (ROI) verbeteren. Een klik kan bijvoorbeeld meer waard zijn als die afkomstig is van een mobiel device, op een bepaald tijdstip van de dag wordt geklikt of als de klik afkomstig is van een specifieke locatie. 

Dit blog-artikel is het vierde artikel uit de reeks updates over verschillende thema’s rondom micro-moments op onze website. Wil je dat wij direct aan de slag gaan met online biedopties voor jouw bedrijf? Voor een uitgebreide uitleg over de biedopties en hoe we micro-moments het best binnen jouw bedrijf toepassen neem je contact op met Nicole Vermulst. 

Bekijk hier de video van de Google Performance Summit voor een complete uitleg. Volg ook onze site en Facebookpagina voor meer interessante updates. 

Tick, tock, tick, tock..