Nieuwe samenwerkingsvorm: Inspirational partnerships.

Martijn Vervoordeldonk - NiceToKnow - 13 jul 2015
Nieuwe samenwerkingsvorm: Inspirational partnerships.

Uurtje factuurtje heeft zijn beste tijd wel gehad.

Op slippers & in zomerse outfits hebben wij samen met een aantal van onze klanten in alle openheid én los van operationele zaken nagedacht over nieuwe of andere samenwerkingsvormen. Dit gebeurde tijdens ons klant event ‘Inspirational partnerships’ vrijdagochtend 3 juli bij ons op kantoor.

De aanleiding voor dit klant event ligt in onze optiek, dat het businessmodel van uurtje factuurtje, bedacht door Reginald Heber Smith (ja, Google hem maar!), zijn beste tijd wel heeft gehad.

Een belangrijk doel was om te zien of de deelnemers openstonden voor die nieuwe samenwerkingsvormen. ‘JA’, zo bleek. Sterker nog, de deelnemers van die ochtend hebben ons tal van extra inzichten én adviezen gegeven, waarmee wij onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren. Erg waardevol!

1. inspirational-partnerships.jpg

Voorwaarden voor een goed partnership

Graag delen wij ook met jullie de belangrijkste conclusies van die ochtend;

1. Vertrouwen

Vertrouwen is essentieel. Hiervoor is nodig: openheid, transparantie & eerlijkheid. Met de juiste openheid en inzicht in elkaars werkwijze geven we jullie steeds minder reden om te moeten controleren.

2. Bewijzen

Natuurlijk willen jullie ‘value for money’. Toch wordt er aangegeven, dat we ons als online bureau blijvend aan jullie moeten bewijzen. We streven elke dag naar de best passende oplossing, die jullie uiteindelijk iets oplevert. Het moet je als klant natuurlijk ook wat opleveren. Ondanks dat we samenwerken en open zijn naar elkaar proberen we altijd jullie verwachtingen te overtreffen. Een belangrijk leerpunt hierbij is, dat wij de aanwezige klant- en projectkennis meer in onze organisatie moeten delen om sneller te kunnen anticiperen.

3. Verdieping

Verdieping geldt niet alleen voor onze professionele kennisbasis, maar ook op het vlak van jullie markt- en vakkennis. Jullie willen weten wie je waarvoor kunt aanspreken binnen je projectteam. Dat moeten wij jullie duidelijk maken. Het hele projectteam weet álles van jullie én wil vooral ook alles weten.

4. Helderheid

Ook fysiek werken bij elkaar verdiept op een positieve manier onze relatie. De deelnemers gaven aan met ons samen te willen werken op basis van een maandelijkse consultancy fee. De voorwaarde hiervoor, is, dat wij samen met jullie moeten bepalen wat deze manier van samenwerken inhoudt o.b.v. SMART doelen & een innovatie behoefte.

Natuurlijk zijn er meer zaken aan het licht gekomen, waarmee wij intern hard aan de slag blijven gaan om onszelf te verbeteren. De insteek hiervan is jullie allen hier zo snel mogelijk van te laten profiteren.

Wij hebben het in ieder geval erg fijn gevonden om in deze setting met elkaar openlijk te praten én te discussiëren en hier komt zeker een vervolg op. We houden jullie op de hoogte!

We hebben voldoende ideeën voor de nabije toekomst en hopen samen met jullie onze samenwerking te kunnen blijven verbeteren!

Tick, tock, tick, tock..