Nieuwe strategie voor mobile first advertising.

Frans Coppens - NiceToKnow - 27 mei 2016
Nieuwe strategie voor mobile first advertising.

De micro-moments van Google.

We weten het allemaal, mobiel is de toekomst. Voor veel bedrijven is dit een toevoeging op hun online strategie, maar hoe ga je hiermee om? Er zijn veel momenten in je dagelijkse leven waarop je gebruik maakt van je mobiele telefoon. Deze momenten worden door Google 'micro-moments' genoemd.

 

Op dinsdag 24 mei hebben onze Online Marketeers live de Google Performance Summit over mobile-first vernieuwingen bijgewoond. Lees hier hoe Google de micro-moments gebruikt om je te helpen je mobiele strategie nog verder te verfijnen. We lichten de plannen van Google toe in een serie blogs. Vandaag deel 1, de algemene introductie van Google's 'micro-moments'.

Google micro-moments bestaan uit de volgende I-want-to moments:

  • I-want-to-know moments
  • I-want-to-go moments
  • I-want-to-do moments
  • I-want-to-buy moments

I-want-to-know moment

Een I-want-to-know moment is een kans voor bedrijven om aanwezig te zijn. Mensen zijn op zoek naar een antwoord of willen bijvoorbeeld iets leren. 

 

“Tweederde van de smartphonegebruikers gebruikt een smartphone om meer te weten over iets dat ze zagen in een tv-commercial.”

Bron: think-with-Google

1.Micromoment-Google.jpg

I-want-to-go moment

Denk aan het moment wanneer je wilt weten waar de supermarkt precies zit en zoekt met Google Maps naar “Albert Heijn Den Bosch”. Dit is een “I-want-to-go moment.” 

I-want-to-do moment

Een I-want- to-do moment is een moment dat er een behoefte is, hier kan je als bedrijf op inspelen. Ik wil bijvoorbeeld een mango schillen, maar hoe hoe kan ik dat het beste doen? Albert Heijn speelt hier slim op in. Albert Heijn plaatst You-Tube video’s over hoe je makkelijk een mango kan schillen. 

 

“Er is op dit moment een enorme groei in abonnementen voor food channels op You-Tube, en 75% van die groei komt van mobiele apparaten.”

Bron: think with Google

I-want-to-buy moment

Of het moment dat je een fles wijn wilt halen voor een feest en je zoekt op je telefoon naar “Wijnhandel Eindhoven” een echt “I-want-to-buy” moment. Deze micro-moments zijn onderdeel van de customer journey.

 

Om ervoor te zorgen dat adverteerders goed kunnen inspelen op deze micro-momenten zijn er door Google enkele veranderingen doorgevoerd.

 

Deze veranderingen zijn:

  • Nieuwe tekst-advertenties voor mobiele apparaten
  • Nieuwe bied-opties voor betaald adverteren
  • Meer targetingmogelijkheden in het zoeknetwerk
  • Meer advertentiemogelijkheden in Google Maps
  • Nieuwe display advertentie mogelijkheden 

 

Meer weten?

De komende tijd plaatsen we updates over verschillende thema’s binnen dit onderwerp op onze website.

Direct aan de slag met mobile in je online-strategie?

Voor een uitgebreide uitleg over de thema’s en hoe deze ‘I-want-to moments’ het best binnen jouw bedrijf passen neem je contact op met Frans Coppens. 

 

Bekijk de video van de Google Performance Summit (GPS).

 

Tick, tock, tick, tock..