Remarketing met vergelijkbare doelgroepen.

Ward van den Heuvel - NiceToKnow - 21 feb 2017
Remarketing met vergelijkbare doelgroepen.

Target jouw ideale doelgroep.

Meer potentiële klanten bereiken; welke ondernemer wil dat niet? Maar hoe doe je dat? Eén van de tools die je daarbij kan helpen, is het inzetten van een banner (beeldadvertentie) in het Display Netwerk van Google. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden om zelf groepen aan te maken om te targeten op basis van personen die jouw website nog niet hebben bezocht. Oftewel: Remarketing met vergelijkbare doelgroepen.

Wat is Remarketing?

Met Remarketing bereik je personen die op de website zijn geweest opnieuw met een banner in het Display Netwerk van Google. Dit gebeurt op basis van een cookie, die wordt geplaatst tijdens een sitebezoek.

Wat is Remarketing met vergelijkbare doelgroepen?

Er zijn altijd potentiële klanten die niet op je website komen, maar wel interesse hebben in jouw aanbod. Geen bezoek betekent echter geen cookie. Gelukkig is er wel een andere manier om deze personen te bereiken, namelijk met:

<Drums please> Remarketing met vergelijkbare doelgroepen! <applause>

Vergelijkbare doelgroepen.jpg

Hoe werken vergelijkbare doelgroepen?

Google kijkt naar het profiel van de huidige bezoekers van je website. Vervolgens gaan ze andere internetgebruikers zoeken die aan hetzelfde profiel voldoen, maar je website nog niet hebben bezocht. Deze worden vervolgens in een lijst gezet om te targeten via het Display Netwerk van Google, het Search Netwerk van Google of via YouTube.

Wat levert het jou op?

Klanten vergelijken vaak aanbieders van diensten en producten met elkaar, voordat ze overgaan tot een conversie. Vaak zijn internetgebruikers tijdens de oriëntatiefase op zowel jouw site als die van de concurrent geweest. Lang niet iedereen heeft echter jouw website bezocht, maar bijvoorbeeld wel enkele van jouw concurrenten. Wanneer je een campagne opzet met vergelijkbare doelgroepen, is de kans groot dat Google deze Remarketinglijsten gaat vullen met personen die op websites van andere aanbieders met dezelfde producten of diensten (lees: je concurrenten) zijn geweest. Deze kan je via deze targeting-methode dus alsnog bereiken!

Daarnaast genereren sommige websites onvoldoende bezoekers op de website om een Remarketing-campagne op te zetten (er moeten namelijk minimaal 100 cookies zijn). Een Remarketinglijst met vergelijkbare doelgroepen heeft dan vaak wel effect, omdat de groep met personen die je website niet heeft bezocht, meestal groter is dan de groep personen die dat wel heeft gedaan.

Wat kan een goede strategie zijn?

Je kunt een Remarketinglijst met vergelijkbare doelgroepen inzetten op basis van je bezoekers die een conversie hebben verricht op de website. Je kunt bijvoorbeeld een klantenlijst opbouwen met daarin de bezoekers die in de afgelopen 540 dagen een conversie hebben verricht. Zo heb je na enige tijd een lijst opgebouwd met internetgebruikers, die voldoen aan jouw klantprofiel.

Goede ervaringen

Onze ervaringen met Remarketinglijst met vergelijkbare doelgroepen zijn over het algemeen goed. Het is zeker de moeite waard om eens uit te testen. Wil je ook beginnen met een Remarketinglijst met vergelijkbare doelgroepen of ben je benieuwd of je dit goed hebt ingesteld? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag om jouw relevante bereik te vergroten!

Nieuwsgierig? Meer vragen?

 

Vraag vrijblijvend naar Ward, onze kei in remarketing.

Tell me more
Tick, tock, tick, tock..