Samen (inter)nationaal scoren.

Linda Groothuijse - Nieuws - 06 mrt 2018
Samen (inter)nationaal scoren.

Een grenzeloze ambitie.

Fans maken van iedere (online) bezoeker: dit is niet alleen de missie van New Heroes Basketball alsook van Business Partner Have A Nice Day. Directeur Martijn Vervoordeldonk vertelt meer over hoe zijn full service digital agency New Heroes helpt om haar ambities waar te maken. Ook andere relaties worden door het Bossche bureau gechallenged in het verleggen van hun (digitale) grenzen. En dat niet alleen in Nederland; dankzij de samenwerking met het Belgische Intracto kunnen ook internationale markten sneller worden veroverd.

Aan het woord
Partnership en de samenwerking met Have a Nice Day

Aan het woord

Allereerst eigenaar van New Heroes Basketball, Bob van Oosterhout.

'Have A Nice Day is een geroutineerde kracht in onze sponsorfamilie. Al acht seizoenen is het online bureau business partner van de club en daar zijn we trots op. Het doet mij goed om te zien dat Have A Nice Day net als New Heroes Basketball zich is blijven ontwikkelen en nu haar vleugels ook buiten de landsgrenzen uitslaat.'

'Binnen de club groeit de impact van het bureau ook. Denk aan de volledig vernieuwde website en de spraakmakende seizoenkaart campagne 'het Bossche Basket Bingo' waarbij Have A Nice Day ons als online marketing partner gefaciliteerd heeft. Met een recordaantal verkochte seizoenkaarten als resultaat één van de pareltjes van het afgelopen jaar. Ik kijk er naar uit om de komende jaren samen met Have A Nice Day verder te groeien.'

Martijn, je bent -pak ‘m beet- zo’n 1,95 lang. Jij weet vast niet alleen hoe je online scoort, maar ook op het basketbalveld!

 

‘Hoewel ik de goede lengte heb om te basketballen, beschik ik spijtig genoeg niet over het talent. Wel kan ik er ontzettend van genieten om anderen te zien spelen. Het bijwonen van een wedstrijd is een ware beleving. Het snelle spel, het vele scoren en de hele entourage zorgen ervoor dat je vaak op het puntje van je stoel zit. Klanten zijn vaak dan ook aangenaam verrast, als ik ze meeneem naar een wedstrijd.’

IMG_4166.JPG

Oud New Heroes speler Ralf de Pagter met Martijn Vervoordeldonk.

Sinds 8 jaar is Have A Nice Day de trotse Business Partner van ‘s lands succesvolste basketballclub. Wat brengt deze samenwerking jou?

 

‘Een kwalitatief netwerk. De sfeer in de businessclub is zeer aangenaam. Er wordt niet met visitekaartjes gestrooid, sterker nog: ik heb ze niet eens. Als businessclub lid werk je eerst onderling aan het opbouwen van een hechte band. Daarna wordt pas gekeken of je zakelijk iets voor elkaar kunt betekenen. Zo mogen we bijvoorbeeld ook werken voor mede-businessclub lid Paul Meijering Metalen waar we naast de website ook alle internationale campagnes mogen voeren.

Daarnaast leer ik veel van de topcoaches van de club; hoe je een succesvol team samenstelt, feedback geeft en de kwaliteiten van je mensen optimaal benut. Deze kennis pas ik ook toe in mijn eigen organisatie.’

De hal van Maaspoort Sport & Events zit tijdens de thuiswedstrijden zichtbaar voller dan een jaar geleden en de businessclub van New Heroes is in korte tijd uitgegroeid van 40 naar 100 leden. Hoe hebben jullie bijgedragen aan dit succes?

 

‘Als digital partner helpen wij New Heroes aan een betere online vindbaarheid, een stijgende verkoop van (seizoens)kaarten alsook het laden van het eigen merk. Vorig seizoen heeft (oud-)speler Ralf de Pagter een plan geschreven, waarin onder andere de nieuwe online marketingactiviteiten zijn uitgewerkt. Om de sportieve ambities van New Heroes kracht bij te zetten, heeft Have A Nice Day in samenwerking met de club een nieuwe website ontwikkeld. Deze is gebaseerd op Umbraco CMS, uiteraard responsive ontwikkeld en herbergt nieuwe ticketing-techniek voor zowel losse kaarten als seizoenskaarten. Door online bezoekers een geweldige ervaring te bieden, converteer je meer en wordt elke bezoeker een fan.’

Ook Have A Nice Day maakte afgelopen jaar een stevige groei door; na het samengaan met Intracto zijn jullie een Top 20 digital agency in de Benelux geworden. Vanwaar deze stap?

 

‘Net als New Heroes combineren wij onze Brabantse nuchterheid met een grenzeloze ambitie. Sinds 2016 hebben we een flinke groeistrategie ingezet; we willen versnellen, deels om de concurrentie een stap voor te blijven. Have A Nice Day is een hongerig bureau, voor hongerige klanten. Klanten die hun markt willen veroveren en binnen hun branche hét verschil willen maken.

Daarbij gaat het ons niet zozeer om de omvang, als wel de gedrevenheid vanuit de organisatie. Er is niet alleen kennis en kwaliteit nodig om deze bedrijven de volgende stap te laten zetten, maar ook voldoende capaciteit. Met ruim 130 collega’s biedt Intracto, het grootste zelfstandige digital agency van België, de gewenste schaalgrootte.’

Wat betekent deze internationale groei voor jullie bestaande en/of nieuwe klanten?

 

‘De gezamenlijke expertises van onze agency’s bieden nog meer mogelijkheden. We werken intensief samen met onze Belgische collega’s en schakelen elkaars expertises over en weer in. Zo heeft Intracto experts in huis op het gebied van marketing automation, motion design, video-animatie en development van andere platformen.

Have A Nice Day is sterk in .NET (Umbraco en Episerver) en kan nu ook uitpakken met Symfony, Drupal, Wordpress en Sitecore. Hierdoor wordt het nog makkelijker om elke klant van maatwerk te voorzien. Daarnaast hebben we nu de beschikking over diverse meertalige experts, waaronder Duitsers, Engelsen en Fransen. Zo kunnen we klanten die de grens over willen, met sprongen vooruithelpen.’

Heb je nog tips voor ondernemers, die ook graag internationaal willen scoren?

 

‘Om als Nederlands bedrijf bijvoorbeeld de Belgische markt te veroveren is er veel meer nodig dan enkel de .nl van je website te vervangen door een .be. En vice versa. Elk land heeft een eigen taal, cultuur en wijze van aanpak. Doordat we de beschikking hebben over native speakers kunnen we daar uitstekend op inspelen, bijvoorbeeld met effectief ingerichte SEO en SEA-campagnes. Maar voordat je de grens overgaat, is het belangrijk dat je eerst de thuiswedstrijd weet te winnen. Oftewel: zorg ervoor dat je in Nederland de allerbeste klantgerichte oplossingen hebt ontwikkeld, voordat je jouw focus elders legt. Ook daar helpen we klanten graag bij!’

 

Ook hongerig om online (inter)nationaal te groeien? Neem contact op met Martijn Vervoordeldonk: martijn.vervoordeldonk@haveanicedayonline.nl of 073-62 72 636.

 

Fotografie met dank aan: Robert Verboon

Tick, tock, tick, tock..