Umbraco Codegarden: Versie 8 komt eraan!

Sander van de Pas - Nieuws - 29 jun 2016
Umbraco Codegarden: Versie 8 komt eraan!

Dé Umbraco conferentie in de Deense plaats Odense.

Een jaarlijks walhalla voor veel developers. De plek waar internationale Umbraco addicts elkaar leren kennen, waar zij kennis delen, waar de oprichters zichzelf verkleden als Dracula tijdens de bingo en waar zomaar ineens een fanfare voorbij komt denderen. Maar het is vooral de plek waar de nieuwste Umbraco ontwikkelingen worden gelanceerd. Hier moeten we dan ook elk jaar bij zijn!

 

Backend developer Sander van de Pas nam de honneurs namens Have A Nice Day waar.

Een kort verslag van zijn tijd in Denemarken. 

2. Umbraco Codegarden conferentie.jpg (1)

Geweldig, de Umbraco-bingo. Inclusief 7-gangen sushi diner en fanfare. Maar die ijssculptuur als prijs? Hoe neem je zo’n ding in vredesnaam mee naar huis?

 

Op Codegarden zie je vier dagen lang 400 projectmanagers, developers en andere geïnteresseerden met een voorliefde voor Umbraco. Allemaal komen ze voor sprekers, workshops en zogenaamde 'open space' sessies. 

 

Tijdens de conferentie vond ook de originele Umbraco-bingo plaats. Zonder nummers, want die werden uiteraard vervangen door bekende Umbraco terminologie. Winnaars kregen zeer verrassende prijzen. Zo kreeg één van de winnaars een ijssculptuur in de vorm van het Umbraco beeldmerk, een andere winnaar mocht naar huis met een gigantisch Umbraco luchtkussen. 

1. Umbraco Codegarden conferentie.jpg (1)

Umbraco Codegarden conferentie

De avond vóór de conferentie begon goed met een pre-party waar we kennis maakten met het bedrijf Umbraco en natuurlijk met alle internationale gasten. De kick-off de volgende ochtend bestond uit een keynote speech, waarin Umbraco de plannen en visie presenteerde. 

De plannen

Dit jaar stonden drie thema’s centraal: de toekomst van Umbraco, de Customer Journey en het bouwen en creëren van een betere online experience. Veel van deze plannen gaan we terugzien in versie 8, die eind dit jaar uitkomt. Daarnaast is een andere grote ontwikkeling, dat Umbraco zich steeds meer richt op ‘Umbraco as a Service'. 

Umbraco 8: persoonlijker, dus relevanter

Umbraco gaat zich in versie 8 meer toespitsen op personalisatie. Dit houdt in, dat content in websites met Umbraco als CMS voor een specifieke doelgroep zichtbaar wordt. Denk hierbij aan een gepersonaliseerde bedanktpagina na aankoop van product X of na het inschrijven voor een digitale nieuwsbrief. 

Ook vindt er een verandering in het caching system (de gegevens die je browser opslaat) plaats, waardoor het ophalen van de gegevens van een pagina versneld wordt. Voorheen werden alle pagina’s in één cache bestand opgeslagen en in de toekomst wordt elke node of documenttype in een aparte cache opgeslagen. Verder komt er een meertaligheidsmodule waarmee je splitscreen kunt werken. Dit houdt in, dat je aan twee talen tegelijk kunt werken tijdens het bewerken of aanmaken van een pagina.  

Umbraco as a Service

Naast personalisatie voor de bezoekers van een site, is er ook aan de developers gedacht. Umbraco as a Service is erg handig voor developers, omdat het besturen van het Umbraco systeem meer geautomatiseerd is. De drie belangrijkste omgevingen waar binnen developers werken (lokaal, staging en live) kunnen met een enkele handeling voorzien worden van de laatste updates. Daarnaast zorgt Umbraco as a Service er zelf voor, dat iedereen met de meest recente versie van het systeem werkt. Dit scheelt tijd, die we graag besteden aan het verbeteren van de inhoud en prestaties van je site. 

3. Umbraco Codegarden conferentie.jpg

Wat betekent versie 8 voor jou?

De update naar versie 8 biedt meer voordelen voor jouw organisatie en voor je klanten. Het hogere rendement wordt behaald door de juiste boodschap op het juiste moment te kunnen laten zien. 

Marketing automation wordt mogelijk binnen Umbraco 8 door middel van segmentatie en variatie. Op basis van het surfgedrag van de gebruikers krijgen jouw klanten bijvoorbeeld een persoonlijk aftersales programma aangeboden. Door een variatie aan boodschappen kun je zorgen dat de gebruikers de meest relevante boodschappen zien via wisselende banners en teksten, wanneer ze bijvoorbeeld voor de derde keer terug komen op je site. Deze persoonlijke benadering gedurende een hele Customer Journey resulteert uiteindelijk in een hoger rendement voor je organisatie. 

 

Don't just take our word for it - many businesses are already paving the way using Umbraco as a Service to deliver powerful multi-site, multi-region brand platforms. The trail has been blazed, are you ready to join the ranks?

Umbraco

 

Wil je ook gebruik maken van Umbraco? Of gebruik je Umbraco als CMS, maar wil je weten hoe de nieuwste ontwikkelingen gebruikt kunnen worden in jouw organisatie? Maak dan een afspraak met één van onze consultants. Zij bespreken met jou de mogelijkheden, die van belang zijn op jouw organisatie.

 

Beeldmateriaal: Douglas Robar 

 

Tick, tock, tick, tock..