Werken op locatie: 7 redenen waarom.

Lycke Wiegerinck - NiceToKnow - 26 okt 2018
Werken op locatie: 7 redenen waarom.

 

 

Als digital agency werken we voor veel verschillende klanten. Allemaal stuk voor stuk mooie diensten en merken. Samen met hen bereiken we de mooiste resultaten. Dat doen wij niet alleen, maar samen met onze klanten. Werken op locatie helpt daarbij. Het zorgt ervoor dat we de klant nog beter leren kennen. Dat we precies weten wat de kern is, hoe we hun business kunnen laten groeien en de campagnes die we voor ze bouwen kunnen excelleren. Op de werkvloer, in de wandelgangen en bij de koffieautomaat hoor je tenslotte echt hoe het ervoor staat en wat de daily business is op dat moment.



 

Alles om de klant beter te kunnen helpen.

Werken op locatie doen onze mensen daarom maar al te graag. Zo werkt onze online marketeer Nicole elke twee weken een dag op kantoor bij Paul Meijering (bekijk hier de case). Ze ondersteunt bij dagelijkse marketing zaken, bespreekt de lopende campagnes en bedenkt nieuwe plannen met het team om acties naar een next level te tillen. En soms neemt ze een collega mee, zoals Frank, onze senior online marketeer. Hoe ziet zo’n dag eruit? Bekijk de video voor een korte impressie.

 

Samen met de klant op locatie werken heeft vele voordelen, waar zowel de klant als wij de vruchten van plukken. Een win-win situatie dus. Wij geven je 7 redenen waarom.

 

1.

Face to face overleg

Bij een vraag, idee of iets anders wat we willen bespreken, is bellen natuurlijk makkelijker dan mailen. We bellen dus veel met klanten. Als het kan of nodig is, pakken we er ook een video belverbinding bij. Maar er gaat niks boven face to face overleg: we kunnen dingen aanwijzen, laten zien, duiden, noem maar op. Non-verbale communicatie gaat via de telefoon gewoon niet. Qua communicatie gaat er niks boven face to face overleg.

 

2.

Sfeer

Gevoel en beleving maken of kraken het succes van online marketing campagnes, de content, maar ook het design van je website. Het is voor ons dus van wezenlijk belang om op locatie te zijn bij de klant. Om daar de sfeer te proeven, te ervaren hoe een bedrijf werkt. En niet te vergeten de beleving van de werknemers bij het werk, bij de klanten. Die sfeer vertalen wij door in alles wat we maken voor de klant.

3.

Echt samen werken

Online marketing doe je niet alleen, dat doe je samen. Samen met de opdrachtgever komen we echt verder. Wij kennen online marketing, de klant kent zijn business. Samen weten we precies de juiste toon neer te zetten voor een optimaal resultaat. Of dat nu Google Ads campagnes zijn, een nieuw design ontwerpen voor je website of het schrijven van goede content is. Met een goede samenwerking bereiken we grote hoogtes.

4.

Begeleiding en uitleg

We sturen ook vaak teams aan bij de klant op locatie. Heb je bijvoorbeeld content medewerkers die net even wat schwung of inspiratie nodig hebben? Dan sturen onze content specialisten je team aan. Stel, wij helpen met de implementatie van een chat. Wij zorgen er dan voor dat jouw chat team volledig voorbereid is en een goede briefing krijgt. Zit je met een grote campagne, die je scherp in de gaten wilt houden? Een livegang, met een redirect case, een demo van het nieuwe design van je website? Wat de gelegenheid ook is, wij begeleiden je medewerkers waar nodig.

5.

Snel, sneller, snelst

Online marketing draait veelal op cijfers en inzichtelijke data. Deze data vinden we niet alleen maar in Google Analytics. Data zit ook vaak in het bedrijf zelf, in de hoofden van je collega’s, op niet toegankelijke plaatsen. Telefonisch overleg om de juiste cijfers boven tafel te krijgen en om op de juiste plek te komen duurt altijd eventjes. Werken we op locatie, dan loop je gewoon naar iemand toe. Snellere toegang tot data en sneller informatie verkrijgen zorgt voor een sneller proces en dus (je raadt het al) sneller het beoogde resultaat.

6.

Een goede klik

Echt goede samenwerking heeft in de basis een goede relatie. Een relatie opbouwen met een klant doen wij makkelijker op locatie. Als je elkaar regelmatig ziet en spreekt, dan werk je makkelijker samen. Je bent sneller op de hoogte van de ins & outs van de daily business en kan beter levelen met elkaar. Daarnaast vinden we het ook gezellig! Wij zitten daarom regelmatig bij klanten op kantoor, maar dat is net zo goed andersom. Klanten die hier een dag op locatie komen werken en meerdere business units van Have A Nice Day spreken over de voortgang van een project.

7.

Tussen de regels door

Onze mensen zijn vooral goed in het leggen van verbanden. Zaken die we op locatie horen, in overleg, maar ook tijdens de lunch, bij de koffie of in de wandelgangen, kunnen we gebruiken om ons eigen beeld van de organisatie van de klant te versterken. En nog belangrijker, dit gebruiken we ook weer om het beeld van de organisatie beter en duidelijker naar buiten uit te dragen. Daarnaast signaleren we op locatie ook vaak kansen waar anderen misschien niet aan denken.

Zo hebben onze teamlead support Quirine en developer William onlangs nog een bezoek afgelegd aan GP Groot in Alkmaar. Niet alleen om te werken, maar vooral om feeling te krijgen met wat er nou echt allemaal gebeurt op locatie.

Werken op locatie brengt dus vele extra’s met zich mee. We krijgen veel meer informatie, ook als we er niet om vragen. Samenwerken gaat zo wel heel makkelijk. Dus waarom zou je dit niet een keer proberen? Wil jij ook graag de voordelen plukken van werken op locatie? We komen graag een ochtend, middag of dag bij je langs, zodat je zelf ervaart hoe efficiënt en gezellig het is. Spijkers met koppen slaan, meteen bij jou op de werkvloer. Maak een afspraak met een van onze consultants en we plannen meteen iets in. Zo makkelijk.

Wil je meer weten over werken op locatie?

Ben je al klant bij ons, en wil je werken op locatie een keer uitproberen? We komen graag bij je langs. Bel of mail je contactpersoon binnen Have A Nice Day en we maken meteen een afspraak met je.

Contact Frank Dittner
Tomas

Frank Dittner

Senior Online Marketeer
Tick, tock, tick, tock..