Maar hoe begin je?

Met Buyer Personas

Maar hoe begin je?

Verplaats je in de eindgebruiker.

Voordat je überhaupt begint aan een online oplossing voor je vraagstuk, wil je weten wie je doelgroep is. Bij het inzetten van een succesvolle Inbound Marketing oplossing is dat niet anders.

Begin daarom altijd met het schetsen wie je doelgroep is. Geef je doelgroepen een naam, een gezicht, laat ze leven binnen je organisatie...kortom: creëer personas! Zo heb je altijd voor ogen aan wie je je toegevoegde waarde biedt.

Door na te denken over wie je doelgroep is en door personas te creëren zul je ervaren dat je beter en 'makkelijker' keuzes kunt maken bij de inrichting. Voor wie maak je de content? Hoe kun je hem/haar het beste bereiken? Welke problemen en vraagstukken hebben jouw personas?

Bij Inbound Marketing gaat het erom dat je de ‘content sweet spot’ vindt: het moment waarop content en context overlappen. Met context bedoelen we een combinatie van het juiste moment en de juiste mensen.

  • Het juiste moment vind je door rekening te houden met de buyer’s journey van de bezoeker.
  • Een buyer persona helpt je om je doelgroep beter te begrijpen en om zo de juiste content bij de juiste mensen te brengen. 
Verplaats je in de eindgebruiker.

Heb jij al personas opgesteld?

Kom je er niet helemaal uit? Of wil je gewoon graag een keer sparren? Geen probleem, dat kan!

have-a-nice-day-responsive-design.jpg
Tick, tock, tick, tock..