Zo ziet je nieuwe mobiele advertentie van Google eruit.

Nicole Vermulst - NiceToKnow - 31 mei 2016
Zo ziet je nieuwe mobiele advertentie van Google eruit.

Wat betekenen deze nieuwe mogelijkheden voor adverteerders?

Google biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden om in te spelen op de eerder genoemde 'micro-moments'. Een kans om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar is op mobiele apparaten en daarmee een kans om jezelf als bedrijf (online) te positioneren in de toekomst.

 

Na de kick-off over de 'I-want-to-' micro-moments van vorige week, presenteren we vandaag deel 2 van de serie blogs. In dit deel bespreken we de nieuwe tekst-advertenties voor mobiele apparaten.

Update tekstadvertenties Google Adwords

De advertentieteksten in de Google zoekmachine aan de rechterkant zijn verdwenen, wat betekent dat er ruimte is voor uitgebreide mobiele advertentieteksten. Google heeft sinds de start van AdWords in 2001 vrijwel niets veranderd aan regels voor een tekstadvertentie. Na 15 jaar komt Google met een langere advertentietitel en één langere beschrijvingsregel. Ze verwachten hiermee een hogere interactie met de advertenties op mobiele apparaten te verzorgen. Dit resulteert in meer bezoekers op een website vanuit mobiele gebruikers.

1. Veranderingen-Google-Adwords-mobiele-advertentieteksten.png

Oude advertentieteksten

Op dit moment bestaan advertentieteksten op mobiele apparaten uit een titel van 25 tekens en twee beschrijvingsregels van elk 25 tekens. In sommige gevallen vervangt Google de tweede beschrijvingsregel voor een advertentie-extensie. Google kan er ook voor kiezen om de tweede beschrijvingsregel over te slaan en ruimte te maken voor andere tekstadvertenties. Dit beperkt je als adverteerder in het geven van voldoende informatie aan je doelgroep, dat gaat nu veranderen.

Nieuwe advertentieteksten

Nieuwe advertentieteksten op mobiele apparaten gaan bestaan uit twee titels van elk 30 tekens en één enkele beschrijving van 80 tekens lang. Dit brengt de volgende voordelen met zich mee:

1. De advertentietekst valt meer op en zorgt naar verwachting voor meer klikken/meer bezoekers.

2. Er kan meer (relevante) informatie in een advertentietekst gezet worden. 


Het aantal bezoekers neemt niet alleen toe, maar ook de kwaliteit van je websitebezoekers. Bezoekers weten beter wat ze van jouw bedrijf of product kunnen verwachten voordat ze op een advertentietekst klikken. Aangezien adverteerders pas betalen zodra iemand klikt op een advertentietekst is dit een positieve ontwikkeling voor adverteerders.

2. Veranderingen-Google-Adwords-mobiele-advertentieteksten.png

Wil je gebruik maken van de nieuwe mobiele tekstadvertenties binnen Google Adwords? Voor een uitgebreide uitleg over dit thema en de andere thema’s uit de micro-moment reeks neem je contact op met Nicole Vermulst.

 

Dit blog-artikel is het tweede uit onze reeks over de Google Performance Summit. Meer weten? Bekijk de video voor meer informatie en volg onze site en Facebookpagina voor meer interessante updates.  

Tick, tock, tick, tock..