Blueriq

Make it personal.

Klant Blueriq
Case Een vernieuwd merk
Product Rebranding & website
Blueriq

Het nieuwe Blueriq verhaal vertellen we vooral digitaal

Na een intensief rebranding traject, hebben we samen met onze Belgische collega's van Intracto het nieuwe Blueriq merk digitaal naar een nieuw niveau gebracht. Volledig Agile/Scrum met de klant letterlijk naast ons, aangezien we medebewoners zijn van de Gruyterfabriek. De ideale manier om het nieuwe merkverhaal goed te kunnen ervaren. Nu is de rest van Nederland aan de beurt.

Blueriq-sfeerfotos-fullwidth.jpg

Strategie

De complexiteit van de branchegerichte aanpak van Blueriq in combinatie met hun 'Dynamic Case Management oplossingen' is nauwelijks uit te leggen zonder experts aan tafel. We zijn er samen met de klant in geslaagd de kern van hun toegevoegde waarde te benoemen en dit begrijpelijk en in hapklare brokken op de site te communiceren. Bovendien is het een herkenbaar verhaal geworden met een opvallende dynamische huisstijl.

blueriq-branding-typo.jpg

UX Design

Na een uitgebreide sessie over sitemap en flow was duidelijk hoe de samenhang van het webconcept moest worden. Wireframing was de eerste echte toets voor het nieuwe Blueriq. Welke markten benoemen we en hoe omschrijven we onze proposities. Bezoekers worden langzaam de inhoud van de site ingetrokken. Hierdoor kun je vluchtig kijken of je goed zit, of steeds dieper de complexe wereld van Dynamic Case Management induiken. Voor design zat de uitdaging in eenvoud. Probeer zo'n inhoudelijk verhaal maar eens luchtig en fris te verkondigen. De nieuwe huisstijl werd dankbaar aangegrepen om dit te bereiken.



Blueriq-mobile-tilted_v2.jpg
Het hart van de organisatie

Branding

Het nieuwe merk is ontstaan uit Everest (de consultants) en Blueriq (de intelligente tool). Samen vormen ze nu Blueriq. De interne transitie vormde de basis voor een nieuw merk waar mensen, technologie en hun unieke aanpak de basis vormen. De softwareoplossingen van Blueriq maken persoonlijke én efficiënte dienstverlening mogelijk. In finance en de publieke dienstverlening. Maar ook richting partners. We ontwikkelden de brand story, de marktproposities en de volledige nieuwe huisstijl.



blueriq-branding-grid.jpg

Development

Blueriq belooft dienstverlening op maat. Dus is het logisch dat zij aan de slag willen met marketing automation. In 4 sprints werkten we toe naar een maatwerk eindproduct. Op het Episerver Digital Experience Cloud platform dat wij volledig in eigen huis ontwikkelden, kunnen zij hiermee goed uit de voeten. Naast het design van e-mails, video, banners en nog veel meer marketingcommunicatie-uitingen ontwikkelden we samen een doordacht digitaal marketingplan. We monitoren en optimaliseren de site, SEO, SEA en overige campagnes op basis van een maandelijkse fee.



blueriq-marketing-fotografie.jpg

Een krachtig platform

Blueriq.nl is gebouwd in een Episerver Cloud oplossing. Het enige .NET platform dat een gebruiksvriendelijk CMS met een krachtige e-commerce oplossing combineert. Het stelt je als marketeer in staat bezoekers van je site een persoonlijk (shopping) ervaring te bieden en waar nodig snel in te springen op de veranderende klantbehoefte.

 

Als enige .NET aanbieder in het topsegment krijgt Episerver van Gartner een mooie plek in hun Leaders quadrant (“Magic Quadrant for Web Content Management” en het “Magic Quadrant for Digital Commerce”). Tevens is Episerver in dit rapport naar voren gekomen als best beoordeelde .NET Azure aanbieder. Wij zijn sinds 2013 officieel Episerver implementatiepartner.



De makers

Voor Bleuriq stond dit 'team as a service' klaar. Niet op foto Jonathan Danko, Frederik Danko, Griffin Peters en Vincent van Beeumen.

Robbert Morsink

Robbert Morsink

Lead Project Manager

Michiel de Nijs

Michiel de Nijs

Creative Director / Strateeg

Lieke Heijne

Lieke Heijne

Frontend Developer

Martijn de Wolf

Martijn de Wolf

Backend & Frontend Developer

Dennis van Gent

Dennis van Gent

Digital strateeg

Bart Sleddens

Bart Sleddens

Visual Designer

Lycke Wiegerinck

Lycke Wiegerinck

Content & SEO Marketeer

Meer weten over deze case?

Of behoefte aan meer merkbeleving en conversie? Neem contact op met Michiel.

Contact Michiel de Nijs
Tomas

Michiel de Nijs

Creative Director / Strateeg

LIV Wonen

Klant
LIV Wonen

Createment

Klant
Createment
Tick, tock, tick, tock..