Createment

Nieuw talent nodig? Creëer het zelf!

Klant Createment
Case Een nieuw merk
Product Rebranding & website
Createment

Waar vind je nu nog IT personeel?

Het schijnt dat er ergens in Twello nog een IT-er zonder baan is… Nee, geintje, maar hoe lossen we dit gigantische tekort aan IT toppers op? Bij Createment vinden ze die IT-ers niet, maar creëren ze die zelf. Door te vissen in andere vijvers en die onervaren talenten in een jaar om te scholen naar nieuwe IT-collega’s. Leg dat maar eens uit.

createment-laptop@2x.jpg

Scaling up tegen de stroom in.

Er zijn geen IT-ers meer over in Nederland. Dus moet je andere mensen werven. Createment zoekt talent met een totaal irrelevante opleiding. Ze scholen die talenten betaald om tot IT-toppers. Volgens de Rockefeller Habbits methode maakten we van hun business case een nieuw merk.

Createment-case-transparant@2x.jpg
Soft skills boven hard skills.
Workshop

Soft skills boven hard skills.

Om klanten te overtuigen ontwikkelden we samen met psychologen een workshop format waarbij Createment enerzijds geweldige input ophaalt en anderzijds laat zien wat hun concept het bedrijf oplevert. Softskills en cultuur winnen het van harde skills, want die laatste kunnen we (bijna) allemaal leren.

Communicatiestrategie

Culture eats strategy for breakfast.

Je kunt de IT-ers wel zoeken, maar ze zijn er niet. Dus creëren we ze. Zie daar de talenten en de potentiële klanten maar eens van te overtuigen. Met een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl en een nieuwe visie: “Ontwikkel je eigen talent”. Vertaalden we de energieke cultuur online en offline richting zowel kandidaten als bedrijven.

Culture eats strategy for breakfast.
createment-collage@2x.jpg

Vooral beleving.

UX en design

We brengen de introductie van een vernieuwend concept als Createment vooral met beleving, want geloven in iets is één, zin hebben om eraan mee te doen is twee. Door veel (eigen!) mensen in beeld, een ‘bold’ kleurenpalet en creatief, dynamisch ontwerp voel je dat dit spannend, anders en leuk is. Start met Createment!

Minimal viable product.
Development

Minimal viable product.

De kleine start-up werkt online weliswaar met Umbraco cms en met tools als Emply, maar we realiseren ons dat flexibiliteit essentieel is. Met een praktische blokkenstructuur kunnen contentblokken en landingspagina’s naar believen worden bijgemaakt. Zo konden we razendsnel starten tegen geringe kosten.  

Online Marketing.

'Ontwikkel je eigen talent' geldt niet alleen voor klantbelofte van Createment. Zo werken we ook samen met hun marketeers. We ontwerpen en ontwikkelen diverse formats voor e-mails, bannersets, blogitems en natuurlijk vooral social posts. Alles zo aangeleverd dat Createment er zelf mee kan doorontwikkelen ;)

createment-collage-wide@2x.jpg

De makers.

Als online bureau is er natuurlijk echt een connectie met Createment.

Pepijn Gieles

Pepijn Gieles

UX / Visual Designer

Anouk van der Burgt

Anouk van der Burgt

Project Manager

Ward van den Heuvel

Ward van den Heuvel

Online Marketeer

Lieke Heijne

Lieke Heijne

Frontend Developer

Martijn de Wolf

Martijn de Wolf

Backend & Frontend Developer

Michiel de Nijs

Michiel de Nijs

Creative Director / Partner

Resultaten

Behaalde resultaten

6 mnd

Tot de eerste release

100%

Groei in het eerste jaar

100+

Kandidaten geplaatst in 1 jaar

Meer weten over deze case?

Klaar om je markt te veroveren met zulke slimme oplossingen?

Contact Michiel de Nijs
Tomas

Michiel de Nijs

Creative Director / Partner

Alphabet Private Lease

Klant
Alphabet

LIV Wonen

Klant
LIV Wonen
Tick, tock, tick, tock..