Opel België

Een relatie opbouwen na aankoop.

Klant Opel België
Case Aftersales / customer care
Services Content marketing
Opel België

After care

Opel België stelde de vraag aan Snackbytes, sinds kort onderdeel van Intracto, ‘hoe kunnen we kopers op relevante wijze blijven informeren na aankoop van hun nieuwe Opel’. Ze bedachten ‘content topics’ op basis van de laatste fase in de customer journey; de gebruiks- & loyaliteit fase. Vervolgens hebben ze dit uitgewerkt in ‘snackable’ content video’s en blogs. Het voorkeurskanaal was digital. Concreet ingezette middelen daarbij waren de nieuwsbrief en Facebook. Nieuwsgierig naar een selectie van de producties?

'How to' filmpje

Een reeks aan ‘how-to filmpjes’ werden geproduceerd waarin werd aangetoond hoe eenvoudig het is om vloeistoffen te verversen, een platte band te vervangen, de airco filter te controleren. De ‘how-to filmpjes’ waren vaak in een groter geheel op de website waarbij ook een blog posts werd gecreëerd. Tevens werd er ingespeeld op terugkerende thema’s zoals de winter- & holidaycheck.  

Accessoires

De verschillende Opel accessoires werden in the picture gezet aan de hand van korte video’s.

Manual explained

Hier worden aan de hand van een korte animatie de verschillende notificatie lichtjes op het dashboard toegelicht. Mensen weten vaak niet wat bepaalde lichtjes betekenen en gaan ook niet snel in hun manual duiken. Daarom produceerde Snackbytes deze korte animatie om kopers te informeren.

Over de klant

Over de klant

Opel bestaat al meer dan een eeuw. In ruim 110 jaar hebben ze een traditie opgebouwd én doelbewust gewerkt aan de toekomst van de mobiliteit. Met 145 verdelers in België is er altijd een Opel verkoop- of servicepunt in de buurt. Opel België verkocht dit jaar al 27.904 nieuwe auto's.

(september 2018, bron: Autotijd.be)    

DE RESULTATEN

Cijfers op een rij

40+

Content producties

3

Kanalen

2

Talige content

Meer weten over deze case?

Mijn hart gaat sneller kloppen van (digital) automotive. Enthousiast geworden van deze Opel case? Neem gerust contact op. Ik ben direct bereikbaar op 06-54977010.

Contact Sander Kouwenberg
Tomas

Sander Kouwenberg

Business Developer

Volvo

Klant
Volvo België

Q8 tankstations België

Klant
Q8 tankstations België
Tick, tock, tick, tock..