Paul Meijering

Meten is weten.

Klant Paul Meijering
Case Conversie optimalisatie
Branche B2B Industrial supplies
Paul Meijering

Hoe een klant blij wordt van minder leads.

Paul Meijering is een eigenzinnige leverancier van metalen buizen, flenzen en fittingen die de wereld wil veroveren. Eerder dit jaar vertelde mede-eigenaar Conny Meijering enthousiast over onze samenwerking in dit interview. En dat terwijl we minder leads voor Paul Meijering genereren...

macbook-paul-meijering.jpg

Gevonden worden door de juiste klanten.

Business case

Door een uitgebreide content analyse van de vorige site, zijn we heel concreet gaan werken aan de kwaliteit van de online offertes. We zagen dat Paul Meijering gigantisch veel aanvragen kreeg voor kleine orders. Hiervoor hebben we om te beginnen een volledig vernieuwde, en vooral veel beter gestructureerde site ontwikkeld. Met deze site en passende online campagnes vinden we vanaf nu grotere klanten die regelmatig grote partijen metalen onderdelen bestellen. Minder conversies dus! Maar met een veel hogere orderwaarde per klant.

Paul-Meijering-magazijn-man.jpg
Zoekmachinemarketing met vakjargon.
Online strategie

Zoekmachinemarketing met vakjargon.

We adviseerden een tegendraadse aanpak. Waar je normaal probeert hoog te scoren bij Google met brede beschrijvingen van je product (rvs-buizen, flenzen online) kozen we ervoor de site te optimaliseren op technische jargon. Want iemand die incidenteel flenzen nodig heeft, googlet op ‘roestvaste flens online’. Maar wie grote hoeveelheden hoogwaardige flenzen bestelt, voert bij Google heel andere termen in. Die gebruikt zogenaamde ‘longtail zoektermen’ met Europese normcodes, zoals ‘RVS Voorlasflens EN 1092-1 type 11’. En juist die klanten wil Paul Meijering voor zich winnen!

Specialisten over de vloer.

Bij een bedrijf met een technisch complex assortiment heb je als extern adviseur best vaak de inhoudelijke kennis van de klant nodig. Onze online marketeers werken eens per twee weken bij Paul Meijering op locatie. Dat betaalt zich dubbel en dwars uit. Zo kan Conny heel actief met onze specialisten sparren over zoektermen, optimalisaties en A/B tests, terwijl wij het bedrijf van binnenuit steeds beter leren kennen (jargon!!). Het ontwikkelen van de beste online strategie is namelijk echt een team effort.

Specialisten over de vloer.
Resultaat

Verbetering in de kwaliteit van de offertes met 35-40%

Deze aanpak werkt als een speer. De site is via Google in heel Europa veel beter te vinden voor mensen die zoeken met verstand van zaken. Dit leidt volgens Conny inderdaad tot een ander soort klanten. De offerte-aanvragen laten een verbetering zien van zo’n 35% tot 40% ten opzichte van een jaar geleden. En dat terwijl er slechts 10% van de leads binnenkomen ten opzichte van hiervoor.



Paul-meijering-RVS-Voorlasflens-EN-1092-1-type-11.png

Resultaten nóg beter meetbaar maken.

Grow. Grow. Grow.

Met slimme Adwords-campagnes en optimalisatie op longtail zoekwoorden blijven we sleutelen aan betere leads en offertes. Maar wij en Paul Meijering willen méér. Om de conversies te optimaliseren (CRO) werken we nu aan het oplossen van alle ‘gaps’ in de customer journey. Doel: een optimale, ononderbroken klantreis en nog meer inzicht in de salesfunnel. We willen het complete proces en daarmee de exacte conversie meetbaar maken. Hierbij speelt e-commerce tracking een cruciale rol. We blijven verbeteren dus!

De resultaten

Cijfers op een rij

55

Landen (in 4 talen).

40%

Offerte verbetering.

11.000 +

RVS Producten.

Meer weten over deze case?

Contact Martijn Vervoordeldonk
Tomas

Martijn Vervoordeldonk

Kapitein

LIV Wonen

Klant
LIV Wonen

Cadac store

Klant
Cadac
Tick, tock, tick, tock..