Van Helden Relatiegeschenken

Word er bekend mee.

Klant Van Helden Relatiesgeschenken
Case Rebranding
Expertise E-commerce
Van Helden Relatiegeschenken

E-commerce partner over de complete lijn.

De groep Van Helden bestaat uit de gelijknamige Nederlandse en Belgische tak, uit Van Heijster en Van der Laar. Alle vier zijn het merken met een eigen identiteit, daarom zorgden onze collega's bij Intracto ervoor dat hun e-commerce platformen op een flexibele manier kunnen worden ingezet.

 

Over de klant

Over de klant

Van Helden heeft al meer dan 45 jaar ervaring in relatiegeschenken. De Nederlandse onderneming heeft kantoren in Tiel en Rotterdam en Turnhout in België. Die drie vestigingen samen tellen 150 werknemers die alles weten over meer dan 20.000 verschillende artikelen. Van Helden hecht veel waarde aan het contact met haar klanten en dat staat dan ook centraal op hun online platform.

Eén allesomvattend platform.

Centraal in de enterprise architectuur van Van Helden staat een middleware platform waarop de belangrijkste data gecentraliseerd wordt. Dat gaat van data uit verschillende ERP-pakketten en PIM / fotodatabases tot het beheer van het assortiment en DAM-systemen (Digital Asset Management).

infographic van helden.png

Distributie naar een multi-site omgeving.

Vanuit de middleware worden de verschillende endpoints gevoed. Dat zijn de klassieke platformen (bv. Vanhelden.nl), maar dat zijn net zo goed niche websites zoals www.paraplubedrukken.nl. Bovendien kunnen deze niche sites heel snel en flexibel worden opgezet.

 

Strategie en architectuur.

Een vooraf bepaalde en doordachte strategie is onontbeerlijk voor een sterk online verhaal. Dat is voor Van Helden niet anders. Omdat het project de hele groep omvat, werd er extra aandacht besteed aan een goede groeistrategie en systeemarchitectuur.

Strategie en architectuur.
First-, second- & third-line support.

First-, second- & third-line support.

Naast de hele ontwikkeling van het platform, beheren we ook alle technische infrastructuur. Dat gaat over onder meer de helpdesk en de hosting van de verschillende websites die deel uitmaken van de groep Van Helden. Via het service & maintenance team wordt 24/7 ondersteuning geleverd.

Een technische stap vooruit.

In de totale architectuur worden uiteraard de nodige technologieën gecombineerd. Een overzicht:

e-comm.png

Meer weten over deze case?

Neem gerust contact op. Ik ben direct bereikbaar op 06-54977010.

Contact Sander Kouwenberg
Tomas

Sander Kouwenberg

Business Developer

Havep

Klant
Havep

Alphabet Occasions online sales

Klant
Alphabet Nederland
Tick, tock, tick, tock..